اکرم نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت فرآهم آمدن زیرساخت های یاد شده از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، بسترهای لازم برای راه اندازی و اتصال این تعداد روستا از سوی دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری نیز فراهم است.
وی، پوشش تلفن های همراه و اینترنت پرسرعت را خواسته بیشتر روستاهای استان دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه امروزه استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی یکی از محورهای توسعه به شمار می رود و حضور فیزیکی افراد نیز دیگر پاسخگونی نیازها نمی باشند از این رو به ناچار باید به سمت استفاده از فناوری های نوین و به روز پیش برویم.
نجفی ادامه داد: تاکید دولت یازدهم و دوازدهم به استفاده روستاها از فناوری های نوین و اتصال آنها، به خصوص دهیاری ها به شبکه دولت باعث شده تا اقدامات خوب و سازنده ای در این رابطه شکل بگیرد.
این مسئول با اشاره به مزیت اتصال دهیاری ها به شبکه دولت و بهره برداری روستاها از شبکه اینترنت پرسرعت، یادآور شد: کاهش ایاب و ذهاب افراد، سرعت و شفافیت در پیگیری کارها و در نهایت نیز کاهش تلفات انسانی در جاده ها از جمله مزیت های دسترسی روستاییان به فناوری های نوین اطلاعاتی است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین در ادامه اضافه کرد: در زمینه بهره مندی از امکانات ارتباطی به دلیل عدم توجه و برنامه ریزی های لازم در گذشته و علی رغم نزدیکی استان به پایتخت متاسفانه ما امروز شاهد محرومیت های فراوانی در این زمینه هستیم که امیدواریم با تخصیص منابع مالی مناسب و اجرای تعهدات لازم از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم نواقص موجود در این زمینه را مرتفع کنیم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.