به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه ساماندهی اتباع خارجی استان که در استانداری برگزار شد، افزود: حضور اتباع خارجی در یک کشور به دلایل سیاسی یا انسان دوستانه اتفاق می افتد آنچنانکه اتباع افغان در ابتدا به صورت آواره به کشور وارد شدند.
وی افزود: امروزه که کشور افغانستان از امنیت نسبی برخوردار است باید برای جمع آوری و طرد اتباع آن کشور اقدام شود.
زاهدی اضافه کرد: حضور این اتباع در بخش مرکزی استان علاوه بر تغییر بافت جمعیتی قزوین آسیب ها و نارضایتی هایی را در پی داشته است و باید شورای تامین استان تمامی تهدیدها و فرصت های حضور اتباع را برای تصمیم گیری لازم شناسایی و احصا کند.
استاندار قزوین با اشاره به انتقال بیماری های واگیردار از طریق اتباع افزود: بسیاری از افغان ها به دلیل اقلیمی، شرایط غیر بهداشتی و وضعیت سخت زندگی در مقابل ویروس ها مقاوم هستند که می تواند برای مردم قزوین مشکل آفرین باشد.
وی با بیان اینکه اتباع مجاز در بخشی از شغل ها مجوز فعالیت دارند، افزود: افاغنه در تمام مشاغل غذایی اجازه ورود ندارند و هرکارفرمایی که آنها را به کار گرفت باید با وی به شدت برخورد شود.
زاهدی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که زندگی برای اتباع در ایران توجیه اقتصادی و اجتماعی خود را نداشته باشد تا خود افغان ها برای بازگشت به افغانستان اقدام کنند.
وی افزود: یک هماهنگی نیز با دستگاه قضایی برای احصای قوانین حضور اتباع که ضرورت تغییر آنها احساس می شود صورت گیرد تا با ارسال به مرکز برای تغییر و اصلاح آنها اقدام شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.