سعید محمودی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:زادآوری حائز اهمیت قوچ و میش، کل و بز و آهوان و برخی از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملی بمو، گوزن زرد در میانکتل ارژن و جبیر در نی ریز و سایر حیوانات در مناطق حفاظت شده استان آغاز شده است.
وی ادامه داد:بنابراین برای جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و برای زادآوری حیات وحش، کنترل های مستمر و شبانه روزی ماموران اجرایی گارد محیط زیست صورت می گیرد تا فضای آرام و مطلوبی فراهم شود لذا از ورود افراد به مناطق حساس پارک ملی بمو در جوار شهر شیراز جلوگیری می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس ادامه داد : با توجه به ممنوعیت بازدید تا انقضای فصل زایمان مجوز بازدید از مناطق حساس پارک ملی بمو و سایر مناطق حفاظت شده صادر نخواهد شد.
محمودی اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست با برپایی چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق می کند و در طول این مدت گروهای سیار این یگان و پاسگاه های محیط بانی فعال تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز به شدت جلوگیری خواهد شد.
وی با اظهار تاسف از ناآگاهی برخی افراد سودجو و شکارچیان در جدا سازی نوزاد حیوانات از مادر گفت:درصورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدین در روزهای اول تولد ، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری جان خود را از دست می دهد و نوزاد متولد شده نیز بدلیل عدم تغذیه از شیر مادر دچار سوء تغذیه می شود و رشد مناسبی نخواهد داشت.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می دهند برخورد می شود و آنها را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.
هشت منطقه حفاظت شده ،12 منطقه ممنوعه ،دوپارک ملی ،یک پناهگاه حیات وحش ویک منطقه گردشگری در طبیعت فارس شناخته شده که وحوش در اغلب این مناطق در فصل بهار زاد ولد دارند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.