به گزارش دریافتی شنبه ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی این سخنان را عصر پنجشنبه 31 فروردین ماه در نشست صمیمی رئیس جمهوری با نخبگان و جوانان فارس بیان کرد.
روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس برای نخستین بار با انتشار گزارشی از این دیدار به نقل از استاندار فارس نوشت: براساس گزارش سازمان تامین اجتماعی، در 2 سال گذشته 261 واحد تولیدی و خدماتی در این استان بین 25 تا 600 نفر افزایش اشتغال داشته اند که در کل در این واحدها 21هزار نفر مشغول به کار شده اند.
افشانی گفت: 300 واحد دیگر نیز بین 10 الی 25 نفر اشتغال ایجاد کرده اند که در مجموع در 2 سال گذشته آمار افزایش اشتغال استان بیش از 40 هزار نفر بوده است.
وی با اشاره به افزایش 48 درصدی صادرات استان در سال جاری میلادی افزود: در زمینه شرکت های دانش بنیان نیز در یک سال گذشته تعداد شرکت های دارای تائیدیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 36 واحد به 97 واحد افزایش داشته است.
استاندار فارس گفت: 2میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان صورت گرفته که برخی از پروژه ها یا آماده بهره برداری هستند یا پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارند.
وی اظهار کرد: نیمه دوم پارسال، دولت 770 میلیون دلار فاینانس برای خط 2 قطار شهری شیراز مصوب کرد که به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.
وی گفت: در حوزه عمرانی بیش از 8 هزار پروژه با اعتبار 12 هزار میلیارد تومان در سه سال استقرار دولت در استان فارس به بهره برداری رسیده است.
استاندار فارس افزود: در کل تاریخ گازرسانی به این استان تا قبل از دولت تدبیر و امید 604 روستا از نعمت گاز برخوردار شده بودند ، در این دولت به 743 روستا گازرسانی شد که تعداد 139 روستا بیشتر از کل تاریخ گازرسانی به استان است.
وی همچنین گفت: پنج هزار میلیارد تومانی اعتبار برای عبور استان فارس از مشکلات ناشی از کم آبی و خشکاسالی در شورای عالی آب کشور تصویب شده است.
بر اساس این گزارش، افشانی ادامه داد: خواستم این خدمات را تقدیم کنم به کسانی که کار نمی کنند و نمی توانند ببینند دیگران کار می کنند، اما بهتر است تقدیم کنم به افرادی که منافع مردم را بر منافع خانوادگی، باندی و جناحی خود ترجیح می دهند.
استاندار فارس گفت: از تخریب دولت و تلاش ها برای مایوس و ناامید کردن مردم نباید هراسی داشت چرا که این دوران را پشت سر خواهیم گذاشت.
وی گفت: ملت ایران همواره به آزادگان مشهور بوده اند و این ملت در کنارکسی خواهند بود که با آزادی میانه داشته باشد چرا که آزادگی خصلت مردمان این سرزمین است و در تاریخ و ادبیات کهن ایران آزادگان یعنی ایرانیان.
افشانی ادامه داد: من به تقلید از ولتر فیلسوف مشهور فرانسوی که گفت 'من با عقیده شما موافق نیستم لیکن تا پای جان از حق شما برای ابراز آن دفاع خواهم کرد' به منتقدان و مخالفان دولت می گویم که من با منش و روش شما برای اداره کشور موافق نیستم لیکن تا پای جان از حق و رای شما دفاع خواهم کرد. پس بگذارید قانون حکومت کند، بگذارید آزادی حکومت کند. ملت ایران با کسی میانه دارند که با آزادی میانه داشته باشد.
وی ادامه داد: بر هیچ فردی اعم از یاران، همراهان، منتقدان و مخالفان پوشیده نیست که این دولت دستاوردهای عظیمی داشته و در سایه همین دستاوردهاست که امروز در امنیت و آسایش زندگی می کنیم.
استاندار فارس افزود: کاهش تورم، ثبات بازار و تعامل خوب بین المللی وقتی بیشتر اهمیت دارد که شرایط آشفته روزی که دولت زمام امور کشور را در دست گرفت به یاد داشته باشیم.
رئیس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه در جریان سفر به استان فارس و پس از بهره برداری از افزون بر 400 طرح عمرانی با اعتبار افزون بر یک هزار و 547 میلیارد ریال و رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت دفاعی، در نشستی صمیمی با نخبگان و جوانان استان شرکت کرد.
در این نشست، استاندار فارس و جمعی از نخبگان و جوانان استان به طرح دیدگاه ها و مطالب مورد نظر خود پرداختند.
6122/ 2027
دریافت خبر: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.