زهرا احمدی پور عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید افزود: این اقدام بر اساس مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر هیات امنایی شدن مجموعه های جهانی و شاخص ملی صورت می گیرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: علاوه بر درآمدهای بازدید گردشگران، مجموعه جهانی تخت جمشید ازمنابع دولتی و سایر درآمدها نیز برخوردار خواهد شد.
احمدی پور ادامه داد: برخی از دوستداران میراث فرهنگی، خیران و واقفان تمایل به کمک ها و حمایت های مالی به آثار تاریخی و فرهنگی دارند که با هیات امنایی شدن این مجموعه ها، این کمک ها صرف حفاظت و حراست از این آثار می شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به ثبت آثار تاریخی تخت جمشید در میراث جهانی یونسکو اظهار کرد: اولویت گردشگران خارجی بازدید از آثاری است که در فهرست جهانی به ثبت رسیده اند و وجود این آثار در کشور یک فرصت برای توسعه گردشگری است.
احمدی پور در ادامه با اشاره به سفرهای استانی و بازدید از مجموعه های فرهنگی،تاریخی و گردشگری شهرستان ها عنوان داشت: در این سفرها با محدودیتها و ظرفیت های موجود شهرستان ها آشنا می شویم و با ارزیابی ها و شناخت بیشتر برنامه ریزی های مناسب تری انجام می شود.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر چهارشنبه در آغاز سفری 2 روزه وارد شیراز شد.
احمدی پور در این سفر پس از زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، از مجموعه جهانی تخت جمشید، نقش رستم، محور زندیه، مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظیه، اقامتگاه سنتی سو و شون و نمایشگاه صنایع دستی بازدید و با فعالان حوزه گردشگری و مدیران سازمان های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی استان فارس دیدار می کند.
معاون رئیس جمهوری همچنین روز پنجشنبه رئیس جمهوری را در آیین یادروز شیخ اجل سعدی شیرازی و جلسه شورای اداری استان همراهی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سفر به استان فارس ضمن شرکت در آیین یادروزسعدی، افزون بر 400 طرح در حوزه های مختلف صنعتی، درمانی، راه و شهرسازی، آبرسانی و ... را افتتاح می کند.
آثار تاریخی تخت جمشید به یادگار مانده از دوران هخامنشیان در 55 کیلومتری شمال شیراز در محدوده شهرستان مرودشت واقع است.
3002/ 2027
خبرنگار:فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.