باز کردن قفل آیفون با ضربان قلب!

پژوهشگران می‌گویند ضربان‌ قلب ممکن است در آینده روشی برای باز کردن قفل گوشی‌های آیفون‌ باشد. به گفته آن‌ها، دور زدن این فناوری در مقایسه با روش‌های دیگر نظیر اسکن چهره یا اثر انگشت یا رمزعبور بسیار دشوارتر خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ به نقل از نیویورک‌پست، این فناوری هم‌اکنون نیز در ساعت اپل (اپل‌واچ) وجود دارد و در حال حاضر هم ریتم قلب را از طریق برنامه الکتروکاردیوگرام (ECG) پایش می‌کند.

بیزنس‌اینسایدر در همین زمینه خبر داد که این ثبت اختراع جدید اپل می‌تواند به‌روزرسانی نهایی سیستم‌عامل اپل را به دنبال داشته باشد و به کاربران امکان دهد برای باز کردن آیفون خود به ضربان قلبشان تکیه کنند.

در حال حاضر از این روش برای باز کردن دستگاه‌ها در برخی موارد دیگر نیز استفاده می‌شوند. برای نمونه، یک کاربر ساعت اپل به جای تایپ کردن رمز عبور مک، می‌تواند یک الکتروکاردیوگرام سریع و آسان انجام دهد تا لپ‌تاپش را باز کند و همچنین برای باز کردن دیگر دستگاه‌ها احراز هویت شود. این کار به نظر بسیار ساده خواهد بود، چرا که کافی است فرد اپل‌واچ  را روی مچ خودش بسته باشد.

ساعت اپل از زمان عرضه تاکنون جان بسیاری از افراد را نجات داده است. ویژگی‌های مرتبط با سلامتی و سنجش وضعیت سلامتی انسان در ساعت اپل این دستگاه را به یکی از کارآمدترین ابزارهای همراه کاربران تبدیل کرده است.

ساعت اپل با استفاده از حسگرهایش می‌تواند تشخیص دهد که آیا فرد در حال انجام دادن فعالیت ورزشی است یا خیر. این دستگاه میزان تپش قلب افراد حین ورزش را اندازه‌گیری می‌کند اما اگر فرد در حال ورزش نباشد و ضربان قلبش بالا برود، این ساعت به او هشدار می‌دهد تا متوجه این وضعیت غیرعادی شود.

بالا رفتن ناگهانی ضربان قلب ممکن است نشانه‌ای از قریب‌الوقوع بودن سکته قلبی یا مشکلی در سلامتی فرد باشد. از این رو ساعت اپل علاوه بر اینکه امنیت کاربر در دسترسی به اطلاعاتش را در نظر می‌گیرد، ابزاری برای پایش سلامتی او نیز به شمار می‌رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید