مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: یک پزشک متخصص به‌منظور خدمات‌رسانی به مردم در منطقه لار از توابع زاهدان مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه فاضلی هدف از این سفر را شناخت و بررسی وضعیت بانوان این منطقه عنوان کردو افزود: رهبر انقلاب تاکید ویژه و خاصی بر پیگیری مشکلات و مطالبات مردم سیستان و بلوچستان دارد و در همین راستا باید برای رسیدن به توسعه استان تلاش کرد.

وی افزود: توسعه پایدار نیازمند توجه به مرزداران سیستان و بلوچستان است. زنان منطقه لار نقش مهم و تعیین کننده‌ای در پویایی اقتصاد این منطقه دارند که متاسفانه اهمیت ویژه‌ای به این زنان داده نشده است. بانوان این منطقه احتیاج به توجه و حمایت ویژه دارند.

فاضلی افزود: به‌منظور شناخت بیشتر وضعیت بانوان این منطقه به همراه مشاوران ادارات کل نظیر صنعت معدن؛ علوم پزشکی، ثبت احوال، جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای به این منطقه رفتیم و وضعیت آموزشی، معیشتی بانوان را از نزدیک مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت زنان سرپرست خانوار، وضعیت آموزشی و بهداشتی زنان و دختران، بررسی وضعیت بانوان و کودکان فاقد شناسنامه از برنامه‌های سفر یک‌روزه به لار بود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گفت: طی این بازدید با پیگیری‌های دفتر بانوان و خانواده‌ای استانداری و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مقرر شد پزشک متخصص برای ارائه خدمات پزشکی در خانه بهداشت این منطقه مستقر شود.

مدیرکل بانوان و خانواده نیز  گفت: علاوه بر تلاش برای خودکفایی و استقلال مالی زنان خودسرپرست نیز برای یکی از زنان خودسرپرست این منطقه برخی اسباب زندگی مهیا شد.

فاضلی در پایان افزود: هدف از بازدیدهای ما به همراه مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی صرفا یک بازدید بدون هیچ خروجی نیست بلکه در تلاشیم سپر حمایتی برای بانوان توانمند سیستان و بلوچستان تشکیل دهیم و این مهم با توجه و نگاه ویژه دستگاه‌های اجرایی و اهمیت دوچندان جامعه مدنی به زنان سیستان و بلوچستان‌ محقق خواهد شد.

به‌ گزارش ایلنا، منطقه مرزی "لارپایین" از توابع شهرستان زاهدان است که ۱۵ کیلومتر با شهر زاهدان فاصله دارد و مرز مشترکی با کشورهای افغانستان و پاکستان دارد و از ظرفیت بی‌نظیری در حوزه گردشگری، معدن، دامداری برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.