نبی بخش داودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید 40 هزار تن گندم،50هزار تن خرما،100 هزار تن صیفی جات و 700 هزار تن علوفه ایرانشهر را به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید محصولات دامی و کشاورزی سیستان و بلوچستان تبدیل کرده است.
وی بیان کرد: برای حفظ و ارتقاء وضعیت موجود، توجه جدی در مدیریت منابع آبی منطقه با استفاده از روش های نوین آبیاری، کشت های کم مصرف به لحاظ مصرف،اهتمام جدی در اصلاح بعضی از کشت ها و ترویج کشت های باغی باید مورد توجه کشاورزان ایرانشهری باشد.
وی با برشمردن ظرفیت های انسانی، دانشگاهی، معدنی، کشاورزی، دامی و تولیدی منطقه، از ایرانشهر به عنوان قطب کشاورزی و دانشگاهی سیستان و بلوچستان یاد کرد و آن را نقطه وصل 2 منطقه اقتصادی و تجاری شمال و جنوب استان دانست.
وی تصریح کرد: در آینده با استقرار منطقه ویژه اقتصادی و با توجه به شرایط آب و هوایی منحصر بفرد این نقطه از سیستان و بلوچستان در زمینه ساخت انبارها و ذخیره سازی اقلام مورد نظر نیز می توان هدف گذاری کرد.
فرماندار ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه 10 هزار نفر شتر در این شهرستان وجود دارد ضروری است در این بخش سرمایه گذاری های ویژه ای انجام شود.
داودی با بیان اینکه مردم از گوشت و شیر شتر بومی بیشتر استقبال می کنند، افزود: شترهای بومی ازلحاظ بهداشتی مورد تایید است اما شترهایی که بصورت قاچاق وارد می شوند هیچ گونه نظارتی بر روی آنان صورت نمی گیرد.
وی افزود: پرورش شتر می تواند گام مهمی در ایجاد اشتغال برای جوانان و تامین گوشت مورد نیاز کشور باشد.
وی با بیان ارزش بالای گوشت شتر از لحاظ تامین انرژی مورد نیاز بدن به خواص شیر آن پرداخت و گفت: شیر شتر به دلیل دارا بودن ویتامین ها، املاح نسبتا بالا تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.
به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.