مصطفی نخعی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی چابهار نقش محوری واستراتژیک در توسعه اقتصادی چابهار دارد.
وی بیان کرد: توسعه روابط اقتصادی هر کشور از طریق ایجاد زیرساختهای لازم در تامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل جاده ای، هوایی و دریایی گسترش پیدا می کند.
وی ادامه داد: در مجموع یک میلیون و 100 هزار تن گندم بوسیله کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار می شود و سپس از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای به سمت مرز میلک در شمال استان سیستان وبلوچستان حمل و به افغانستان ترانزیت می شود.
وی از تخلیه 110 هزار تن از محموله یادشده در مرحله نخست در بندر چابهار خبر داد و خاطر نشان کرد: تا کنون حدود پنج هزار کانتینر گندم در بندر شهید بهشتی تخلیه و برای انتقال به کشور افغانستان بارگیری شده اند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: فرآورده نفتگاز به ناوگان حمل و نقل گندم ترانزیتی چابهار- میلک در اسرع وقت تحویل می شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
بندر چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
استان سیستان و بلوچستان دارای 2 منطقه نفتی در «زاهدان» با پوشش شهرستانهای مرکزی و شمالی و «چابهار» برای پوشش شهرستانهای جنوب استان است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.