به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در مراسم افتتاحیه اجلاس موزه‌ های منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای بین ‌المللی موزه ‌ها گفت: توجه به تاریخ و فرهنگ غنی چابهار از اولویت‌های این سازمان است و نگاه به این بخش کمتر از توجه به فعالیت های تجاری و صنعتی نیست.
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: چابهار از قدمت تاریخی بالایی برخوردار و آثار تاریخی آن در روستای تیس گویای تاریخ و فرهنگ غنی این منطقه است.
وی بیان کرد: تاریخ و تمدن چابهار در طول تاریخ نقش مهمی در تمدن ایران اسلامی داشته است.
وی افزود: این اجلاس فرصت خوبی برای شناسایی ظرفیت های تاریخی و گردشگری و فرهنگی است تا بتوانیم از تجربه مهمانان داخلی و خارجی برای معرفی این منطقه استفاد کنیم.
وی ادامه داد: میزبانی اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم - آسپک) برای منطقه آزاد چابهار یک افتخار است و این همایش ها به توسعه و پیشرفت همه جانبه مناطقی نظیر چابهار کمک شایانی می کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به ورود نخستین محموله ترانزیتی گندم افغانستان به چابهار، آن را فصل جدیدی از توسعه روابط با کشورهای همجوار عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم - آسپک) با حضور مهمانان و شخصیت هایی از ۱۳ کشور جهان بمدت سه روز در محل تالار همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.