مهران امینی فرد روز پنجشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز درمانی شامل بخش های آزمایشگاه، تسهیلات زایمانی، پایگاه سلامت، خوابگاه، اورژانس 115 و سرایداری است.
وی افزود: برای ساخت این 2 پروژه 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه مراکز سلامت تیپ یک بمپور و دهستان دامن در مدت یک سال ساخته می شود، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، 19 هزار و 545 نفر در بمپور و چهار هزار و 759 نفر در دهستان دامن زیر پوشش خدمات درمانی این مراکز قرار می گیرند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: زیربنای هر یک از این مراکز هزار و 200 متر مربع است که در زمینی به مساحت چهار هکتار ساخته می شوند.
امینی فرد افزود: با بهره برداری از این پروژه ها شاهد ارتقای سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به مردم منطقه خواهیم بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
ایرانشهر در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.
7314**8006**3042 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.