مدیر آموزش جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از اتمام نخستین دوره طرح مهارت آموزی سربازان استان خبر داد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر مجتبی تاجری افزود : بر اساس تفاهم نامه امضاء شده بین اداره کل ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی استان دوره های آموزشی مهارتهای عمومی اشتغال و مهارت های عمومی زندگی به 1000 نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان ها و مراکز آموزش نظامی استان ارائه خواهد شد .

وی با بیان اینکه سربازان در این دوره ها مهارت های کاربردی و اساسی را می آموزند، افزود: آموزش سربازان برای یادگیری مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی می‌تواند در ایجاد شرایط مناسب زندگی این نسل مفید به فایده واقع شود .

مدیر آموزش جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی،  آشنایی با مراکز و برنامه های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد، کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه ریزی شغلی، آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار و آشنایی با مهارت های بازاریابی و فروش از اهم سرفصل های دوره مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی به شمار می رود .

تاجری تصریح کرد: آشنایی با مهارت های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت های تصمیم گیری و مدیریت زمان،  مهارت های خود آگاهی، آشنایی با مهارت های ارتباط موثر و روابط بین فردی، آشنایی با مهارت های تفکر انتقادی، آشنایی با مهارت های همدلی، آشنایی با مبانی ازدواج آشنایی با مهارت هایی تفکر خلاق و حل مسئله نیز سرفصل های دوره آشنایی با مهارت های زندگی محسوب می شود .

وی یادآور شد: نخستین دوره طرح مهارت آموزی سربازان سیستان و بلوچستان برای سربازان فرماندهی مرزبانی استان که از 25 خرداد ماه آغاز شده به پایان رسید .

مدیر آموزش جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این مرحله تعداد 30 نفر از سربازان فرماندهی مرزبانی استان آموزش های لازم در زمینه مهارتهای عمومی اشتغال و کارآفرینی و  مهارت های عمومی زندگی را فرا گرفتند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.