وحید پورمردان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عرضه، نگهداری و فروش اجزا بدن حیوانات وحشی در ایران ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی لازم خواهد شد.
وی افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان پس از انتشار اخباری مبنی بر خرید و فروش پوست حیوانات وحشی در چهارراه رسولی زاهدان به تحقیقات در این رابطه پرداخت و پس از بررسی موضوع مشخص شد پوست های موجود در فروشگاه مربوط به حیوانات وحشی از قبیل روباه، سمور و غیره بوده که از کشور پاکستان وارد شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در این رابطه مکاتباتی با فرماندهی مرزبانی و مدیرکل گمرک استان انجام شده که قطعا با مشارکت بین بخشی می توان از ورود، عرضه و فروش توسط متخلفان پیشگیری کرد.
وی خاطر نشان کرد: عده ای از افراد سودجو که معمولا خارجی هستند اقدام به قاچاق اجزای غیرمجاز حیوانات و تولید محصولات مختلف شامل یقه، کلاه و پالتو می کنند که این تولیدات عموما در فروشگاه های مختلف به عنوان صنایع دستی به گردشگران و مسافران با قیمت های گزاف عرضه می شود.
پورمردان بیان کرد: این اقدام به استناد ضوابط داخلی و بین المللی جرم تلقی شده و با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.