محمدامیر براهویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره های فرهنگی ورزشی، رقابت های ورزشی مفرح و برپایی نمایشگاه های مختلف از جمله مهمترین برنامه های تدارک دیده شده نوروز در سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: توسعه و گسترش فرهنگ ورزش در بین آحاد مردم و فراهم آوردن محیط شاد و مفرح برای گردشگران از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه ها در سیستان و بلوچستان است.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: ویژه برنامه های فرهنگی ورزشی با توجه به وسعت و ساکن بودن نیمی از جمعیت این استان در روستاها هر ساله برگزار می شود که تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم رو به رو شده است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از استانهای سرآمد در رشته بازی های بومی و محلی است اظهار داشت: برگزاری رقابت های مختلف ورزشی در روستاها ضمن ایجاد شور و نشاط سبب افزایش مشارکت بانوان استان در این عرصه مهم و تاثیر گذار می شود.
براهویی بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون 130 بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از 6 هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا هم اینک 46 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.