حجت نظری ​رئیس ستاد مرکزی جوانان پزشکیان با اشاره به اینکه فضایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به دولت شکل گرفته نگران کننده است، گفت: باید قدری به دولت فرصت بدهیم و با سابقه‌ای که از آقای رئیس جمهور سراغ داریم و گردنی که به عنوان ضمانت در نزد ملت ایران گرو گذاشت، بدون تردید به وعده‌هایش عمل خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ حجت نظری در نخستین همایش آینده‌نگری جوانان خوزستان و اولین گردهمایی ستاد جوانان و دانشجویان خوزستان که با حضور شخصیت‌های سیاسی، جوانان ستاد مسعود پزشکیان در خوزستان، تشکل‌های دانشجوی، فعالین سیاسی و اصحاب فرهنگ و رسانه برگزار شد، با اشاره به کیفیت آموزش و آموخته‌های جوانان امروزی، بیان کرد: دولت چهاردهم برای پویایی و تداوم خود لازم است که به جوانان فرصت بیشتری بدهد و نقشی فراتر از دستیار و مشاور برای جوانان تعریف کند.

وی افزود: دستیاری زمانی خوب است که فردی تازه تحصیل خود را تمام کرده و می‌خواهد تجربه کسب کند اما اکنون جوانانی داریم که سال‌ها به عنوان کارشناس در ادارات فعال هستند پس چرا نباید این جوان آموزش‌دیده و صاحب تجربه معاون یا فرماندار و… شود؟

رئیس ستاد مرکزی جوانان پزشکیان با بیان اینکه نادیده گرفتن جوانان و نگاه‌هایی مانند دستیاری و مشاور جوانان به آنها کاری خواهد کرد که ۵۰ درصدی که در انتخابات مشارکت کرده‌اند به سمت ۵۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند بروند، تصریح کرد: اگر این اتفاق و ناامید سازی جوانان رقم بخورد سیل به راه خواهد افتاد که اتفاق خطرناکی است.

رئیس ستاد مرکزی جوانان پزشکیان با اشاره به اینکه فضایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به دولت شکل گرفته نگران کننده است، گفت: نگرانی کسانی که بیشترین نقش را در روی کار آمدن دولت داشتند به حق است اما باید به دولت کمی فرصت بدهیم و با سابقه‌ای که از آقای رئیس جمهور سراغ داریم و گردنی که به عنوان ضمانت در نزد ملت ایران گرو گذاشت، بدون تردید به وعده‌هایش عمل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در همین مدت کوتاه می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در فضای دانشگاه ها باشیم و با رصد فضای کلی دانشگاه‌ها به نظر می‌رسید شرایط بسیار بهتر از سال گذشته شده است.

رئیس ستاد جوانان پزشکیان گفت: بسیاری از دانشجویانی که با احکام ناعادلانه مواجه و از دانشگاه کنار گذاشته شدند به همراه اساتید به تحصیل و کرسی تدریس برگشتند که این موضوع امیدوارکننده است.

نظری ادامه داد: زمان زیادی از روی کار آمدن دولت چهاردهم نگذشته است و نباید انتظار داشت ریل اتفاقاتی که در طول سه سال اخیر رخ داد در سه ماه تغییر داده شود و همه گذشته را به نحوه دیگری اجرا کنیم. متاسفانه جریانی که می خواست ایران را به ته دره ببرد و در انتخابات اخیر موفق نشد در حال تلاش است تا بین رییس جمهور و پایگاه اجتماعی اش شکاف ایجاد کند.

وی تصریح کرد: رد نمی کنم همه اتفاقاتی که انتظار داریم رقم نمی خورد و ممکن است بسیاری از جاها در مورد برخی اتفاقات نقد وجود داشته باشد اما به این سرعت فاصله افتادن بین دولت و پایگاه اجتماعی، خواست دولت در سایه است که می خواست سایه شوم جنگ را بر سر ایران نگه دارد اما ملت ایران به آنها نه محکمی گفته است.

رئیس ستاد جوانان پزشکیان اظهار کرد: خیلی وقت ها از تعابیری برای کنار گذاشتن جوانان ما استفاده می کنند و می‌گویند به دنبال این هستیم جوانان مومن انقلابی پای کار بیایند، با قاطعیت می گویم همه جوانانی که با همه موانع، مشکلات و فضاسازی‌های دشمن در انتخابات امسال حضور داشتند و در گرم کردن تنور انتخابات نقش داشتند، جوان مومن انقلابی هستند و نباید اجازه دهیم جریان خاصی که اقلیتی در ایران است، این واژگان را مصادره به مطلوب کند.

نظری عنوان کرد: باید بپذیریم همه ما سوار یک کشتی هستیم و اختلافات مبنایی نداریم و تنها با دشمن اختلافات مبنایی داریم. اکنون تعابیر اصول گرا و اصلاح طلب نیز تعابیر پررنگی نیستند و زیاد تفاوتی ندارد و آنچه مهم است قلب چه کسی برای ایران می تپد و چه گامی برمی داریم.

وی اضافه کرد: باید همه عزم خود را جمع کنیم و از تک تک فرصت ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم تا اتفاقات بزرگی برای ملت ایران رقم بخورد و به نظر می رسد در ماه های پیش رو اتفاقات بهتر و مهمتری برای جوانان رقم می خورد.

 

بسیاری اوقات جوانان به جایگاه واقعی خود نرسید‌ه‌اند

 

رئیس ستاد جوانان پزشکیان با بیان اینکه بسیاری اوقات جوانان به جایگاه واقعی خود نرسید‌ه‌اند، گفت: به تک تک جوانان حق می دهم که قدری نیست به فضا انتقاد داشته باشند اما واقعیت این است که همه جوانان ما ظرفیت بزرگی برای ایران عزیز هستند و چاره ای جز استفاده از این ظرفیت نداریم.

نظری با قدرانی از حمیدرضا قائدی رئیس ستاد جوانان و دانشجویان ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در خوزستان و جوانان برای برگزاری چنین همایش باشکوهی، تصریح کرد: در ستاد دکتر پزشکیان اولین بخشی که فعالیت سازمان یافته خود را آغاز کرد ستاد جوانان و دانشجویان بود و ما در کنار جوانان هستیم و امیدواریم در کنار هم مطالبه گری را به شیوه درست انجام دهیم و تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت چهاردهم دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمود بیش از ۱۰۰ جوان شایسته در عرصه های مدیریتی در سطح کلان کشور تربیت شود، رقم بخورد.

همچنین در این همایش عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان و فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به جوانان خوزستانی گفت: اولین چیزی که باید داشته باشیم نظم و انضباط است.

وی به جوانان توصیه کرد قبل از ورود به هر مجموعه ای، مطالعه کنند و تاریخ بخصوص تاریح معاصر و ۱۰۰ سال اخیر را به دقت مرور کنند.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: اگر خودم تاریخ را می خواندم قطعا” بهتر عمل می کردم و برای جامعه مفیدتر می بودم.

مقتدایی همچنین توصیه های دیگری به جوانان داشت و آن اینکه اهل رقابت باشید، شخصیت شفاف داشته باشید ، وارد تشکل و تشکیلات شوید ، مطالبه گری تخصصی و تجریه و تحلیل داشته باشید آنکه وارد میدان های کار و فعالیت شوید.

 

جوانگرایی مورد تاکید رییس جمهور است

 

همچنین سید احمد مقدم موسوی فعال سیاسی و دبیر دانشجویی ستاد دکتر پزشکیان با قدردانی از جوانان خوزستانی و نقش آنان در انتخابات ۱۴۰۳ گفت: خوشبختانه در این انتخابات اجماع خوبی در ستاد جوانان استان صورت گرفت و در خوزستان جوانان و دانشجویان از اطیاف مختلف حضور پیدا کردند.

وی افزود: جوانگرایی مورد تاکید رییس جمهور است و این نگاه باید به تمام ارکان دولت و استان‌ها تسری  پیدا کند.

مقدم موسوی با اشاره به اینکه جوانان باید به جایگاه واقعی خود برسند، عنوان کرد: برای عملیاتی شدن مطالبه جوانگرایی، باید  به جوانان اعتماد شود، یک وزیر یا استاندار باید به نقش جوانان باور داشته باشد.

عضو ستاد جوانان و دانشجویان دکتر پزشکیان ضرورت آموزش جوانان را مورد تاکید قرار داد و در ادامه گفت: آموزش جوانان به عنوان مدیران آینده رویکرد بسیاری از دولت‌ها بوده و در کشورهای مختلفی انجام می‌شود؛ بنابراین، باید جوانان را برای مدیریت‌های مختلف تربیت کرد.

وی تصریح کرد: هم به مدیران جوان و هم به جوانان به عنوان مدیران آینده باید آموزش‌های تخصصی داد و آن‌ها را حمایت کرد.

مقدم موسوی بر نقش موثر جوانان و دانشجویان در انتخابات اخیر تاکید کرد و گفت: از سند راهبردی مطالبات جوانان که علمی و دقیق تدوین شده رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.