بهتر است؛ این اعاظم ِ سیاست ورزی در حوزه دینی که موید به برخی تاییداتِ رسانه ای هستند، از استنادِ ناقص به گفتار امام بزرگوار دست برداشته تا اذهان جامعه و جوانان به امام بیش از این تخریب نشود!

متاسفانه تئوریزه کردنِ "خشونت و خون" گریبانِ برخی تئوری پردازان را رها نمیکند!

و تاسف بیشتر این است که درتئوری پردازی "خشونت و خون" تمسک به کلام امام خمینی میکنند!!

یک عضو محترم مجلس خبرگان که برای "اندیشه سازی" تلاش وافری دارد جدیدا گفته است؛ "اگر نصف عالَم کشته شوند ، برای رسیدنِ بمقصد می ارزد." و سپس استناد به کلام امام راحل میکند که در این مسیر گرچه همه بسیجی ها را دار زنند و زنان را اسیر کنند!

گرچه این سخن ایشان و مشابه آن است که تندروهای ایدئولوژی را انرژی میدهد و به استحکامِ پایگاه تندروی منتهی میشود! ولی از پایه و اساس مورد نقد است.

نقدِ اساس سخن ایشان در این است که این ایدئولوژی و اندیشه، با منطق وحی ناساگاز است و قطعا مردود است.

اگر مبنای وحی که در  قرآن و سنت و سیره رسول الله (ص) و ائمه طاهرین (ع) متبلور است بر صِرفِ کشتن و شده شدن برای رسیدن به مقصد است ، به سوالات زیر باید پاسخ دهید؛

اولا ؛ چرا قرآن در همان مقام کشتن و کشته شدن که محط جنگ و مبارزه است فرمود : "الصلح خیر" (نساء، آیه ۱۲۸) ؟!

و ثانیا ؛ چرا در قرآن ؛ شرائط و زمینه فریب از سوی دشمن در پیشنهادِ صلح در میدانِ جنگ ، قبول صلح بر جنگ ترجیح داده شده است ؟!(انفال آیه ۶۲)

و ثالثا ؛ چرا پیامبر رحمت با وجود آمادگی اصحاب یکسال قبل از فتح مکه با صلح حدیبیه ، با جنگ و خشونت و خون کار مشرکین و کفار را تمام نکرد؟!

و نیز ؛ چرا امام حسن مجتبی (ع) با دشمنِ کیان اسلام یعنی معاویه صلح کرد و در بیانات مختلف علتِ صلح خود را "حفظ خون" معرفی کرد؟!

و نهایتا این بزرگوار بفرماید؛ اگر کشتنِ نصفِ عالَم برای رسیدن به مقصد ممدوح و درست است ، چرا امام عصر (عج) ظهور و قیام نمیکند تا با "کشتن نصف عالَم و یا همه عالَم" (معاذالله) ، به جهان ؛ عدل را ارائه کند؟!

مشکل این چنین تفکراتِ افراطی در این است که همه چیز را در مقوله جنگ و مبارزه و کشته و کشتار را میبینند! ولی از حقوق و اخلاق و حراست از زندگی آرام مردم و از همه مهمتر ؛ "حفاظت از خون" را عمدا و یا سهوا مورد غفلت و ندیدن قرار میدهند!

سخنی که این عضو رسانه ایِ مجلس خبرگان از امام در گفت و گوی تلویزیونی خود نقل میکند بعد از اینکه در الفاظ رعایت امانت داری نکرده ، منتهی به تحریف مفاد کلام امام خمینی نیز شده است!!

سخن امام بزرگوار طبق آنچه در صحیفه آمده در مورد لزوم استقامت در مقابل هجوم و تجاوز نظامی به مرزهای کشور اسلامی و ایستادگی در برابر تجاوز است گرچه به قیمت خون دادن باشد و بعد آن مقدمات طولانی در نامه خویش تصریح میکند؛

"مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‌های‌دار می‌روند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته می‌شوند؟" (صحیفه امام ، ج ۲۱ ص۲۲۸)

کجای این سخن ، درابطه با خشونت و خون برای رسیدنِ به مقصد است؟!

اگر سخن و راه امام راحل؛ ایستادگی به هر قیمتی بوده و به تعبیرِ این چهره تلویزیونی مجلس خبرگان ؛ "کشته شدنِ نصف عالَم" بوده ! ، چرا امام خمینی در میانه جنگ ، بعد از آزادی خرمشهر در حالی که دست برتری نسبت به دشمن متجاوز داشت، پیشنهاد به خاتمه جنگ دادند؟!

و مهمتر ؛ اگر طبق مدعای ایشان ، مبنای امام بر کشته شدنِ همه بسیجی های عالَم بود ، چرا بعد از استفاده رژیم بعث از سلاح های شیمیایی ، از کشته شدنِ "نصف عالَم!" صرف نظر کردند و قطعنامه آتش بس را مطرح و امضاء نمودند؟!

امام خمینی ما با آنچه این حضرات میگویند تفاوتِ ماهوی دارد! امام ما چنین میگفت:

"شما کاری نکنید که مردم از شما بترسند. شما کاری بکنید که مردم به شما متوجه بشوند. شما کاری بکنید که مردم مَحبّت به شما بکنند؛ پشتیبان شما باشند." (صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۷۲)

پس بهتر است؛ این اعاظم ِ سیاست ورزی در حوزه دینی که موید به برخی تاییداتِ رسانه ای هستند، از استنادِ ناقص به گفتار امام بزرگوار دست برداشته تا اذهان جامعه و جوانان به امام بیش از این تخریب نشود!

اجازه دهید به این روحانی مورد احترامِ جدیِ بخشی از حاکمیت پیشنهاد نمایم که برای تئوریزه کردنِ "تشکیل جامعه جهانی نوین" و یا "نظم نوین جهان اسلام" با خشونت و خون ! به کلماتی از سخنان مانند مرحوم آیت الله مصباح تمسک بفرمایند. چرا که هم‌ همسویی ایدئولوژیک و سیاست ورزی دارند ، و هم شواهدی بر تایید این سنخِ از تئوپردازیِ ها را میتوان از آثار ایشان ارائه نمود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.