سیدحسن میرعماد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدیریت مصرف بهینه به دلیل کمبود آب در بخش کشاورزی باید مورد توجه مسوولان و بهره برداران قرار گیرد.
وی تدوین الگوی کشت مناسب و ترویج آن را یکی از راهکاری برون‌رفت مشکل کشاورزان از کمبود آب اعلام کرد و اظهارداشت : از آنجایی که در سمنان خشکسالی روز به روز افزایش می یابد ، استفاده از این روش، مصرف آب کمتر و بهره‌وری بیشتر را به دنبال دارد.
وی به آشنا بودن کشاورزان این استان به مشکل کم‌آبی و پذیرش راهبرد تغییر الگوی کشت توسط آنان اشاره کرد و ادامه داد: کاهش سطح جالیز در استان و توجه کشاورزان به کشت محصولاتی چون زیره، گیاهان دارویی و زعفران نتیجه مساعدت کشاورزان در پذیرش الگوی کشت مناسب است.
وی با اشاره به ترویج کشت متراکم و گلخانه‌ای در استان سمنان، گفت: در شرایط کم‌آبی کنونی کاشت محصولات در فضای آزاد به صلاح نیست و باید این امر مدنظر کشاورزان قرار گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که مجوز حمایت از کشاورزان در توسعه کشت گلخانه‌ای و متراکم صادر شده است، خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه تسهیلات خوبی را پیش‌بینی کرده و به هر میزانی که سرمایه‌گذار در بحث توسعه گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری کند این آمادگی وجود دارد که از محل سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی تسهیلات در اختیار آنان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا: سمنان بیش از 40 هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
بیش از 60 درصد از کانال‌های انتقال آب سمنان به صورت سنتی آب را به اراضی انتقال می‌دهند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.