مرتضی شکوهی روز دوشنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دبیرستان محمد رسول الله شهرستان سمنان افزود: توجه به نشاط و شادابی در مدارس کشور باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار توجه به مسایل علمی و تربیتی به رویکرد مدارس‌شاد توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی توانایی اجرای طرح‌های آموزشی و تربیتی در کشور را ندارد و باید خانواده‌ها در این مسیر با معلمان همراه باشند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان و والدین در یک مسیر درست برای تربیت دانش آموزان دغدغه داشته باشند و با همدلی می توان برای تربیت نوجوانان موفق در کشور گام برداشت.

شکوهی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب برای توسعه کشور با شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان رهنمودهای ویژه‌ای داشتند که باید تمامی کارکنان آموزش و پرورش به این موضوع مهم توجه کنند.

وی تصریح کرد: تمدن‌سازی و توجه به رویکردهای اسلامی و ایرانی باید در مدارس کشور اجرا شود و با این راهبرد می توان توسعه فرهنگی و علمی را برای کشور به ارمغان آورد.  

در این آیین علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.