به همت پایگاه مقاومت بسیج نور شرکت توزیع برق استان سمنان، برنامه روایت گری دفاع مقدس ویژه عملیات مرصاد برگزار شد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، حسن حمزه مسئول انجمن پیام آوران ایثار استان سمنان در این آیین گفت: عملیات مرصاد یکی از بزرگ ترین پیروزی ها و افتخار آفرینی های نیروهای نظامی ایران در مقابل منافقین بود که در اواخر جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ در گرفت .

وی با بیان اینکه بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط حضرت امام خمینی (ره) ، دشمن احساس کرد که ایران توان مقابله ندارد و یک تهاجم گسترده را از سمت جنوب آغاز کرد افزود: از سمت غرب هم این ماموریت به عهده منافقین گذاشته شده بود که به فضل الهی و حضور جانانه نیروهای نظامی ایران، این دسیسه خنثی گردیده و با پیروزی رزمندگان اسلام همراه شد .

مسئول انجمن پیام آوران ایثار استان سمنان با اشاره به این که دو کمینگاه معروف شامل عملیات طوفان صحرا در طبس و فروغ جاویدان در کرمانشاه در تاریخ انقلاب و توسط دشمنان تا به دندان مسلح انجام شد اضافه کرد: هر دو واقعه یک وجه مشترک دارند و آن هم اتحاد بین کفر و نفاق با همبستگی منافقین داخلی صورت گرفت که با امدادهای غیبی نقش برآب شده و در تاریخ ماندگار شدند .

وی یادآور شد: در زمان عملیات مرصاد ، نیروهای تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان در اردوگاه صادقین و منطقه کوزران بین کرمانشاه و اسلام آباد حضور یافته و جزء اولین یگان‌هائی بودند که از ورود منافقین مطلع شده و در مقابل آنها ایستادگی کردند.

به گزارش ایسنا رزمندگان استان سمنان نقش مهم و تعیین کننده ای در عملیات مرصاد داشتند تیپ قائم سمنان از اولین یگان هایی بود که در روز حمله منافقین با ایستادگی در برابر آنها مانع از ورود دشمنان به شهر کرمانشاه شد. استان سمنان در این عملیات شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد که سرداران شهید محمود اخلاقی و محمدرضا خالصی از شناخته شده ترین آنها هستند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.