مسعود خوشکام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت مجمع مشاوران جوان از سال گذشته در قالب 10 کمیته تخصصی به همت جوانان توانمند آغاز شد.
وی یادآورشد: با فعالیت این کمیته ها، حسب دستور استاندار و برای توسعه فعالیت های مجمع مشاوران جوان، برای انتخابات مشاوران امور جوانان دستگاه های اجرایی ابلاغی صادر شد.
خوشکام اظهار داشت: در ابتدا این ابلاغ برای 6 دستگاه اجرایی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه احتماعی و سازمان جهاد کشاورزی صادر شد.
مشاور امور جوانان استاندار زنجان گفت: طی روزهای آتی هم نسبت به ابلاغ این دستورالعمل به سایر مدیران دستگاه های اجرایی برای انتخاب مشاور امور جوانان اقدام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: انتخاب مشاوران امور جوانان سبب توسعه و تسهیل فعالیت های مجمع در راستای جوانگرایی در استان می شود.
خوشکام ادامه داد: امید می رود با فعالیت هایی که مجمع انجام می دهد، اقدامات موثری نسبت به رفع نیازهای جوانان انجام گیرد و نگرش جوان گریزی در جامعه و دستگاه های اجرایی اصلاح شود.
مشاور امور جوانان استاندار زنجان با بیان اینکه انتخاب این مشاوران جوان به حتم نباید از خارج دستگاه اجرایی باشد، گفت: این انتخاب منجر به بزرگ شدن دستگاه های اجرایی نمی شود و به حتم مدیران می توانند از میان نیروهای جوان و توانمند خود مشاوری مناسب را انتخاب کنند.
وی به ویژگی های ابلاغ شده به مدیران برای انتخاب مشاوران اشاره و اضافه کرد: مشاوران انتخاب شده باید با نظم و انضباط، دلسوز، متعهد، صادق، ریسک پذیر، شجاع در برخورد، همسو و همفکر، منصف و دارای تحصیلات مرتبط با حوزه کاری مدیران دستگاه های اجرایی باشند.
خوشکام افزود: فرد منتخب بناست مشاور امور جوانان باشد و به تبع می تواند با جامعه هدف جوانان ارتباط برقرار و مسائل مربوط به آنان را پیگیری و مشکلاتشان را رفع کند.
مشاور امور جوانان استاندار زنجان گفت: یکی از مباحثی که به تازگی در ساختار اداری کشور مطرح شده است، موضوع جانشین پروری مدیران به شمار می آید.
وی تاکید کرد: مشاوران جوان در جلسه ها و نشست های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی حاضر می شوند و می توانند با روش های مدیریت سازمان آشنا شوند.
خوشکام اظهار داشت: از همین رو با توانایی هایی که مشاوران جوان پیدا می کنند، فرصت مناسبی برای آماده سازی آنان به منظور حضور در پست های مدیریتی ایجاد می شود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.