به گزارش ایرنا، یکی از مسائل مهم در تعلیم و تربیت نوجوانان جامعه، بویژه قشر دانش‌آموز توجه لازم به اوقات فراغت آنان است؛ چراکه اگر فعالیت متناسب با هنجارهای اجتماعی برای آنها در نظر گرفته نشود، ناهنجاری‌های اجتماعی بسیاری را سبب خواهد شد.
بنابراین پر کردن اوقات فراغت مورد توجه کارشناسان علوم تربیتی و اجتماعی قرار گرفته است که می‌توان از آن در جهت کسب ارزش‌های اجتماعی استفاده بهینه کرد و در غیر این صورت، می‌تواند ضایعات جبران‌ناپذیری را به قشر نوجوان جامعه وارد سازد.
اوقات فراغت به معنای زمان استراحت، آسایش، آرامش و زمان آزاد می‌باشد که هر فردی به میل خود از آن استفاده می‌کند. استفاده بهینه از ایام فراغت نقش بسزایی در بهداشت روانی افراد جامعه خواهد داشت.
امروزه قشرنوجوان و جوان جامعه که بیشتر تحت تأثیر تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد باید مورد توجه قرار گیرد تا از رواج تفریحات انحرافی در این قشر بتوان پیشگیری کرد؛ بنابراین ایجاد زمینه مناسب برای محیطی نشاط‌ آور و تفریحات لذت‌بخش متناسب با الگوهای فرهنگی جامعه ایجاب می کند که به مسئله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بیش از پیش توجه شود.
در تابستان به لحاظ اینکه قشر عظیمی از نوجوانان و جوانان فعالیت خاصی انجام نمی‌دهند، پر کردن بهینه اوقات فراغت آنان نقش بسیار مهمی در زندگی آنها ایفا می‌کند بطوری که تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان حتی دانشجویان در این فصل باعث می‌گردد تا تعداد کثیری از آنان به سوی انواع انحرافات اجتماعی گرایش پیدا نکنند.
گذران بهینه اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان نه تنها از انحرافات اجتماعی آنان پیش‌گیری می‌کنند، بلکه باعث آزاد شدن انرژی نوجوانان و جوانان دانش‌آموز شده و منجر به خودشکوفایی و آشکار شدن استعدادهای آنان می‌شود که این امر نقش مهمی در تکوین شخصیت فردی، اجتماعی و آینده این نسل ایفا می‌کند و آنان را در نزدیک شدن به علایق، تمایلات و آرزوهای خود کمک می‌نماید و به همین علت، برخی از صاحب‌نظران روان‌شناسی و علوم تربیتی گذران بهینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را بیانگر درجه سلامت آنان می‌دانند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم در ارتباط با این موضوع و به مناسبت آغاز کلاس های تابستانی اوقات و فراغت این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده پیش بینی می شود 3500 دانش آموز در 45 پایگاه تابستانی در کلاس های تابستانی اوقات و فراغت شهرستان شرکت کنند.
عبادالله عبادی محل کلاس های تابستانی اوقات فراغت در شهرستان طارم را متنوع عنوان کرد و افزود: این کلاس ها در سه کانون فرهنگی - تربیتی، شش سالن ورزشی، یک دارلقرآن و باقیمانده آن در طرح هجرت مدارس برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری کلاس های تابستانی اوقات و فراغت را افزایش همکاری و تعامل، تقویت اعتماد به نفس، حس مسئولیت پذیری، کشف استعدادها، پرورش خلاقیت ها، ایجاد نشاط و شادمانی در بین نوجوانان و جوانان دانش آموز برشمرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: کلاس های اوقات فراغت شهرستان طارم با موضوعات مختلفی از قبیل قرآن، احکام، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بویژه علمی در زمینه پرورش خلاقیتهای نوین از قبیل رباتیک، سازه های ماکارونی، چالش جاذبه و دومینو برگزار خواهد شد و این کلاس ها تا 15 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، در شهرستان طارم حدود هشت هزار دانش آموز در 152 مدرسه مشغول به تحصیل هستند که 829 نفر فرهنگی در قالب ستاد و صف وظیفه آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
8068/9886
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.