به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان زنجان افزود: همه مردم و مسئولان باید بپذیرند که کشورهای فاقد انرژی و منابع نفتی کشور خود را با درآمدهای مالیاتی اداره می کنند.
وی با بیان اینکه نظام مالیاتی مشارکت قانونمند مردم در اداره کشور است، یادآور شد: در ایران نفت به فروش می رسد تا حقوق کارکنان دولت پرداخت شود و مالیات صرف پرداخت حقوق آنان نمی شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه جمعیت جهان رو به افزایش است در حالی که منابع زمین رشد نمی کند، گفت: در چنین شرایطی تسهیلات برای زندگی خوب مردم باید فراهم شود و در این زمینه هم حکومت ها وظیفه دارند و هم مردم باید مشارکت داشته باشند.
درویش امیری تاکید کرد: هزینه اداره ایران بالا است و این افزایش هم تحمیل شده و این وضعیت هم از کثرت نیروی اداری و بزرگ بودن ساختار اداری کشور نشات می گیرد.
استاندار زنجان گفت: برقراری امنیت در کشور هزینه دارد و مردم باید در جامعه احساس امنیت کنند.
وی تاکید کرد: یک راه تامین اعتبار ایجاد امنیت دریافت هزینه نگهداری و ایجاد آن به طور مستقیم از مردم و یک راه دیگر دریافت مالیات و صرف آن برای تامین این نیاز اساسی است.
درویش امیری اضافه کرد: تامین هر کدام از نیازهای مردم در جامعه نیازمند صرف هزینه است و نمی توان منتظر ماند که این هزینه ها را دولت و حکومت تامین کند.
استاندار زنجان با بیان اینکه کارکنان امور مالیاتی با قوانین و مقررات سراغ مودیان می روند، بر لزوم اشراف کامل ماموران به قوانین مالیاتی تاکید کرد.
وی تصریح کرد: کارکنان و امور مالیاتی نه حق دارند که به مردم ظلم کنند و نه آنکه از حق دولت چشم پوشی کنند و از همین رو در کنار دریافت حقوق دولتی باید حقوق و شان مردم را هم مد نظر قرار دهند.
درویش امیری ادامه داد: در اعمال قانون هم مردم را توجیه کنید، بسیاری از مواقعی که مردم نسبت به عملکرد امور مالیاتی معترض هستند، به علت تفسیر نکردن صحیح و درست قوانین و مقررات است.
استاندار زنجان گفت: نمی توان هم از مردم مالیات گرفت و هم با آنان تلخ برخورد کرد این بدترین نوع برخورد در حکومت، نظام اداری و مالیاتی است.
وی اضافه کرد: همه نهادهایی که با مردم سر و کار و قصد دریافت هزینه ای از آنان را دارند، عامرانه و تلخ برخورد نکنند و اخلاق و ادب اسلامی حرف اول را بزند و با مراعات مردم و رعایت شان آنان رفتار شود.
درویش امیری افزود: با وجود آنکه عده ای به دنبال فرار و گریز از پرداخت مالیات هستند، اما نباید ماموران و کارکنان مالیاتی در مقابل چنین افراد هم بد رفتاری کنند.
استاندار زنجان بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه لزوم پرداخت مالیاتی تاکید کرد و گفت: مردم باید احساس کنند که پرداخت مالیات برای زندگی خوب و سالم است در غیر این صورت دچار مشکلات جدی خواهند شد.
وی خواستار مدارا با مردم شد و اظهار کرد: بناست مالیات دریافت شود و اگر قانون اجازه بخشش بخشی از مالیات را می دهد، چرا باید استنکاف کرد، تصمیم درست و عاقلانه ممیزان و ماموران مالیاتی منجر به مشارکت مردم می شود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.