داوود ارفعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات لازم برای تجهیز و راه اندازی 30 خانه ورزش روستایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان تخصیص خواهد یافت و قول ایجاد و تجهیز 20 خانه ورزش روستایی دیگر نیز توسط فدراسیون این رشته ورزشی به هیات داده شده است.
وی با بیان اینکه پارسال (96) 15 خانه ورزش روستایی از سوی این هیات، تجهیز و راه اندازی شد اظهار کرد: در حال حاضر این استان از وجود 18 خانه ورزش روستایی برخوردار است.
ارفعی افزود: هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان زنجان، آمادگی دارد به آن دسته از روستاهای زنجان که از امکانات ورزشی برخوردار نیستند در صورت تامین و معرفی مکان 40 مترمربع به بالا، نسبت به تجهیز و راه اندازی، اقدام کند.
وی تصریح کرد: ایجاد سرویس بهداشتی و تامین آب، برق و گاز و همچنین تجهیز خانه ورزش روستایی به میز پینگ پنگ ، میز فوتبال دستی، 20 متر تشک تاتامی، 2 دستگاه میز شطرنج و سه دستگاه دارت، نیاز به 30 میلیون ریال اعتبار است.
ارفعی با اشاره به اینکه مسئول خانه ورزش روستایی بطور معمول از سوی دهیاران به هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان زنجان معرفی می شود افزود: این هیات نیز نسبت به سازماندهی اقدام می کند تا با جلب و جذب ورزشکاران روستایی بتوان اوقات فراغت نوجوانان و جوانان روستانشین را به شکل بهتری غنی سازی کرد.
وی تاکید کرد: خانه های ورزش روستایی در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و ترغیب و تشویق روستاییان به امر مهم ورزش نقش بسزا دارد و از طرفی نیز می توان برخی از بازی های بومی و محلی منسوخ شده را احیا کرد و ترویج داد.
به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از 200 ماده در بخش بازیهای بومی و محلی در سطح استان زنجان شناسایی شده است و رشته های مختلفی چون 'کشتی، والیبال، فوتسال، فوتبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، والیبال، هاکی، بسکتبال، بدمینتون و انواع بازی های بومی محلی'، از جمله ورزش های روستایی فعال در سطح روستاهای این استان هستند.
پارسال چهار هزار و 638 نفر به صورت رسمی و بیمه شده، تحت پوشش هیات در بخش ورزش روستایی زنجان فعالیت داشتند که از این تعداد، سه هزار و 400 نفر مرد و یک هزار و 238 ورزشکار نیز زن بودند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.