حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش های به ثبت رسیده در شهرستان زنجان نیز طی بازه زمانی یاد شده 119 میلی متر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.1 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندت مدت 13.9 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: وضعیت بارشی استان نشان می دهد که در ماهنشان با توجه به وضعیت اقلیمی 133.7 دهم میلی متر بارش ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و میانگین بلند مدت به ترتیب 14 و 4.1 درصد افزایش دارد.
سلطانی افزود: وضعیت بارشی استان در اسفند امسال نیز در حد طبیعی پیش بینی شده به ویژه آنکه در 2 هفته اول وضعیت بسیار خوبی در این بخش ترسیم شد و با تحقق این مهم تا حدود زیادی مشکلات مربوط به خشکسالی برطرف خواهد شد.
وی، همچنین وضعیت جوی امروز /پنجشنبه / این استان را به صورت آسمانی غالبا ابری اعلام کرد که گاهی با بارش های باران و برف همراه شده و در ارتفاعات بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید افقی و احتمال کولاک برف(به ویژه ارتفاعات طارم و غرب ماهنشان) به وقوع خواهد پیوست.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می شود رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی را دارند، تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند و فعالیت این سامانه تا 2 روز آینده نیز به شکل بارش های باران و برف در استان ادامه خواهد یافت.
به گفته وی، دمای فعلی شهر زنجان 6 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر چندانی ندارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.