ابوالفضل بیگدلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر شهروندان شهرداری را نهاد دولتی تصور می کنند و این نهاد عمومی غیر دولتی منابع دولتی در اختیار ندارد و صرفا با مبالغ و عوارض مردمی نسبت به ارائه خدمات شهری اقدام می کند.
وی اظهار کرد: بر این اساس عده زیادی از شهروندان عوارض سالانه خود را پرداخت نمی کنند و این در حالی است که شهرداری به عنوان نهاد عمومی برای خدمات رسانی بهتر در شهر نیازمند دریافت مبالغ عوارض در راستای قانون و مصوبات شورای اسلامی شهر است.
بیگدلی خاطرنشان کرد: این نهاد غیردولتی عمومی در جهت مساعدت و تشویق شهروندان زنجانی در پرداخت عوارض سالیانه نوسازی و عمران شهری 10 درصد جایزه خوش حسابی در قبض هایی که به در منازل ارسال می شود، لحاظ کرده است.
به گفته وی، در صورتی که شهروندان طی سال به پرداخت عوارض خود از بایت نوسازی و بهای خدمات جمع آوری حمل زیاله همکاری نکنند ، 9 درصد جریمه علاوه بر حذف خوش حسابی در قبوض آنها برای سال بعد اعمال و محاسبه می شود.
مدیر تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری زنجان ادامه داد: سالانه 120 هزار قبض عوارض نوسازی به در منازل شهر زنجان ارسال می شود که از مجموع 40 میلیارد تومان مبلغ ناچیزی دریافت می شود و البته با توجه به اطلاع رسانی انجام گرفته در سالهای گذشته این وضعیت روند روبه رشدی داشته و شهروندان به این باور رسیده اند که در صورت پرداخت عوارض، شهرداری می تواند خدمات شایسته ای از بابت عمران و آبادانی در بخش های مختلف از قبیل گسترش نگهداری فضای سبز و دیگر حوزه ها را ارائه کند.
وی یادآوری کرد: شهروندان می دانند در سه سال گذشته شهر زنجان به عنوان شهر پاک و تمیز از سوی شهرداران که بازدیدهای مختلفی از این شهر داشته اند، انتخاب شده و این موضوع اهمیت مشارکت مردم را بیش از گذشته ضروری می کند و حتی بر شادابی مردم نیز تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: شهرداری زنجان برای مشارکت همگانی مردم سیاست های تشویقی از قبیل برگزاری قرعه کشی را مورد توجه قرار داده و بر این مبنا افرادی در موعد مقرر نسبت به عوارض نوسازی و عوارض سالیانه خودرو خود اقدام کنند، در این قرعه کشی شرکت داده می شود.
بیگدلی خاطر نشان کرد: شهروندان تا پایان دی فرصت داشتند عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند که با توجه به مراجعات مکرر و در خواست های شهروندان مبنی بر تمدید آن برای مشارکت بیشتر شهروندان این زمان 15 روز دیگر تمدید شده، اما دیگر متقاضیان نمی توانند پس از مهلت اعلام شده نسبت پرداخت عوارض اقدام کنند و صرفا از خوش حسابی اعمال شده در قبوض خود بهره مند می شوند.
به گفته این مسئول، شهرداری زنجان سالانه عوارض نوسازی خود را از تمامی املاک واقع در محدوه شهری مطابق با عرصه و اعیان محاسبه و مطابق با قانون نوسازی و عمران شهری دریافت می کند .
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.