یوسف رضاپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خطر بالقوه متوجه منابع آبی زنجان، استفاده بیش از حد استاندارد و مورد نیاز آب در بخش های کشاورزی و شرب است.
وی یادآورشد: 2.5 برابر نیاز استان محصول کشاورزی تولید می شود که مهمترین توجیه برای آن دستیابی به خود کفایی است در حالی که بهای این خود کفایی مصرف بیش از حد منابع آبی محسوب می شود.
رضاپور اظهار کرد: در صورتی که راندمان تولید بخش کشاورزی افزایش یابد، می توان با مصرف منابع آبی و خاکی کمتر، همین میزان محصول تولید کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در بخش آب شرب هم به طور متوسط هر شهروند باید بین 150 تا 170 لیتر در شبانه روز آب مصرف کند که این رقم در این استان به 287 لیتر می رسد.
وی بر لزوم اصلاح روند کنونی مصرف منابع آب تاکید کرد و خواستار استفاده نکردن از منابع آب شرب برای شستشوهای غیر ضرور شد.
یوسفی تاکید کرد: نمی توان آب شرب و بهداشت را تفکیک کرد چرا که این اقدام به صرف هزینه کلانی نیاز دارد که تامین آن از عهده دولت خارج است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه در خارج از کشور فقط آب لوله کشی ارزش مصرف بهداشتی دارد و شهروندان آب آشامیدنی را خریداری می کنند، گفت: روند فعلی مصرف آب در این استان نیازمند اصلاح است و تحقق این موضوع فقط همت شهروندان و مصرف کنندگان منابع آبی را می طلبد.
سالانه حدود 464 میلیون مترمکعب توسط چاه های مجاز و غیرمجاز از آب های زیر زمینی این استان برداشت می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.