محمد انصاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل فنی و حرفه ای استان طی 6 ماهه اول امسال برای 13 هزار و 710 نفر معرفی شده به آزمون در بخش های مختلف آموزشی تفاهمنامه، صنایع ساختمان و ادواری در تمامی شهرستان های استان آزمون برگزار کرد که از این تعداد هفت هزار و 997 نفر موفق به کسب نمره قبولی شده و در آزمون های عملی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: از مجموع تعداد کل معرفی شدگان به آزمون 11 هزار و 543 نفر مربوط به بخش آموزش های هماهنگ و پایان دوره مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی بود که 6 هزار و 817 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.
این مسئول ادامه داد: در بخش آزمون های تفاهمنامه(صنایع دستی و قالیبافی)702 نفر و در بخش صنایع ساختمان 764 نفر از طریق سامانه جامع سازمان در آزمون ثبت نام و در آزمون شرکت کرده و به ترتیب تعداد 449 و 519 نفر نمره قبولی کسب کردند.
وی بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال تعداد سه هزار و 171 فقره گواهینامه برای تمدید، تعویض و اصناف صادر شده و در حوزه آموزشی و تفاهمنامه نیز تعداد 6 هزار 239 فقره گواهینامه صادر شده است.
انصاری خاطر نشان کرد: هدف این اداره ارائه آموزش های مهارتی بصورت تخصصی بوده و در این راستا برنامه هایی از قبیل شبیه سازی بازار کار را مهیا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: این استان با دارا بودن بیش از 152 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سالانه بصورت میانگین یک میلیون و 700 هزار نفر ساعت معادل 6 تا هفت هزار نفر را تحت آموزش های مهارتی خود قرار می دهد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.