به گزارش ایرنا حسین حیدری روز سه شنبه در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه این معضل باید با کمک سازمان های مردم نهاد حل شود افزود: سگ های ولگرد باید زنده گیری و به مکانی برای نگهداری منتقل شوند.
وی با اشاره به اینکه توجه به پروژه های بزرگ در اهواز سبب شده که نسبت به سایر مسایل بی دقتی صورت گیرد گفت: این مسایل جزیی نقش بسیار مهمی در آسایش شهروندان دارند به طور نمونه تعداد بالای چاله های سطح شهر اهواز سبب بروز مشکل برای شهروندان شده است.
حیدری ادامه داد: سرعت گیرهای خراب سطح شهر اهواز علاوه بر آنکه چهره شهر را مخدوش کرده، سبب صدمه به خودروها هم می شوند.
وی افزود: استفاده از سرعت گیر پلاستیکی در کلانشهرها منسوخ شده و از سرعت گیر استاندارد آسفالتی استفاده می شود ضمن آنکه سرعت گیر پلاستیکی باشرایط اقلیمی اهواز سازگار نیست.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز از بالا بودن نرخ میوه در اهواز انتقاد کرد و گفت: اگرچه نظارت بر قیمت میوه وظیفه سایردستگاه ها است اما شهرداری موظف به نظارت بر میدان میوه وتره بار است.
وی خاطر نشان کرد: میدان داران، میوه فروشان و دلالان سه ضلع افزایش قیمت در بازار هستند از این رو لازم است جلسه ای برای پیگیری این مساله با حضور سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره تعزیرات، اتحادیه و میدان داران برگزار شود.
حیدری در ادامه گفت: برخی مدیران شهرداری اهواز در انجام وظایف خود و حل مشکلات با شهروندان صادق نیستند که این مصداق بی عدالتی است.
وی درخصوص برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر اهواز یادآور شد: اگرچه این عمل گام مثبتی برای جذب سرمایه گذار تلقی می شود اما زمان برگزاری آن باتوجه به گرمای شدید هوا خود یک عامل دافعه تلقی می شود.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: باید با مشوق هایی مانند در اختیار گذاشتن زمین رایگان و یا اجاره به شرط تملیک، سرمایه گذاران را به حضور در اهواز ترغیب کنیم.

** نقدها به شورا منصفانه باشد
رییس کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: باید مرز بین انتقاد و تخریب مشخص شود؛ نقدهای وارد شده به شورای شهر و شهرداری اهواز باید منصفانه و همراه با ارایه راهکار باشد.
اسکندر لطفعلی زاده برگزاری نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهر اهواز را نشان از تغییر رویکرد در مدیریت شهری دانست و افزود: 22 بسته حمایتی خرد، متوسط و کلان برای سرمایه گذاران تعریف شد و برخی از آنها برای سرمایه گذاری در شهر اهواز اعلام آمادگی کردند.
وی گفت: با این سرمایه گذاری ها نه تنها شاهد تحول در شهر اهواز خواهیم بود بلکه شرایط اقتصادی و زیستی شهروندان هم بهبود می یابد.
لطفعلی زاده افزود: یکی ازچالش های ما در شهر اهواز مشکلات حقوقی املاک است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. حتی برخی ملک های تعیین شده برای واگذاری به سرمایه گذاران نیز دارای مشکلاتی هستند.
در مصوبه سال 1387 وزرات کشور به شهرداری های کل کشور اعلام شد که برای کنترل جمعیت سگ ها و پیشگیری از بیماری های مشترک این موجودات را به پناهگاه منتقل کنند.
در کنترل جمعیت سگ ها تنها شهرداری دخیل نیست بلکه ارگان های دیگر مانند استانداری، فرمانداری، بهداشت، دامپزشکی، علوم پزشکی، صدا و سیما، نیروی انتظامی و... نقش دارند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.