گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت وگو با جماران؛

رمضانی، عضو مجلس خبرگان رهبری: حوزویان آیت‌الله محفوظی را الگو قرار دهند

آیت‌الله محفوظی، قبل و بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف مثل دفاع مقدس، انقلابی بودنِ خودشان را به معنای واقعی نشان دادند. من سخنرانی‌های بسیار شجاعانه را در وقایع مختلف به یاد دارم. لذا همه‌ی این‌ها می‌تواند برای ما الگو باشد

پایگاه خبری جماران: عضو مجلس خبرگان رهبری: حوزویان امروزه باید آیت‌الله محفوظی را به عنوان الگو قرار دهند؛ هم در عرصه علمی که ایشان از استوانه‌های حوزه علمیه بود و هم به لحاظ اخلاقی و انقلابی. موضوعی که بسیار مهم است این است که یک مرجع در عرصه‌های مخلتف، پشتبیان انقلاب باشد چون بهترین خون‌ها برای آن ریخته شده است.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با ایت الله رضا رمضانی گیلانی در پی می آید:

 

درباره ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله العظمی محفوظی بگویید.

مرحوم آیت‌الله محفوظی فقیه زمانه و متخلق به اخلاق اهل بیت علیهم السلام بود. همچنین در همراهی با آیت‌الله العظمی بهجت، تأثیرات عمیق معنوی و روحی از ایشان پذیرفته بودند. لذا شباهت بسیاری از لحاظ خُلقی و اخلاقی به آیت‌الله العظمی بهجت داشت.

نکته دیگر اینکه ایشان مجاهد بود و در تمام عرصه‌های انقلاب حضور داشت و از شاگردان و یاران حضرت امام بود. از طرف دیگر، آن مرحوم بعد از امام در تمام مراحل از مدافعان ولایت و مقام معظم رهبری بودند.

آنچه که مهم است، این است که حوزویان امروزه باید آیت‌الله محفوظی را به عنوان الگو قرار دهند؛ هم در عرصه علمی که ایشان از استوانه‌های حوزه علمیه بود و هم به لحاظ اخلاقی و انقلابی. موضوعی که بسیار مهم است این است که یک مرجع در عرصه‌های مخلتف، پشتبیان انقلاب باشد چون بهترین خون‌ها برای آن ریخته شده است.

خداوند مرحوم آیت‌الله محفوظی را با اولیاء طاهرین و اهل‌بیت(ع) محشور کند و همه‌ی ما بتوانیم امثال ایشان را به عنوان الگو قرار دهیم.

آیت‌الله محفوظی، قبل و بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف مثل دفاع مقدس، انقلابی بودنِ خودشان را به معنای واقعی نشان دادند. من سخنرانی‌های بسیار شجاعانه را در وقایع مختلف به یاد دارم. لذا همه‌ی این‌ها می‌تواند برای ما الگو باشد.

همچنین در آن مرحوم به هیچ وجه دنیاگرایی نمی‌دیدیم؛ ایشان زاهد بودند و هیچ تعلقی به دنیا نداشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.