گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت وگو با جماران؛

آیت‌الله وافی یزدی: هیچ وقت آیت‌الله محفوظی را جدا از انقلاب و نهضت ندیدیم/ ایشان همیشه با امام و انقلاب بود

مرحوم آیت‌الله محفوظی در خدمت آقای بهجت در دفتر ایشان فعالیت می‌کردند؛ در دفتر آقا سخنرانی می‌کردند و ما غیر از خوبی چیزی از ایشان ندیدیم.

پایگاه خبری جماران: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما هیچ وقت آیت‌الله محفوظی را جدا از انقلاب و نهضت ندیدیم و ایشان همیشه با امام و انقلاب بود.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با آیت‌الله ابوالقاسم وافی یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری در پی می آید:

 

درباره ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله العظمی محفوظی بگویید.

من از حدود شصت سال پیش مرحوم آیت‌الله محفوظی را می‌شناسم؛ ایشان هم در حوزه خدمتگزاری داشت و هم در خدمت مراجع بودند. آیت‌الله محفوظی با آقای محمدی گیلانی خیلی دوست و هم‌بحث بودند. همچنین تا زمانی که امام در قم حضور داشت، در خدمت امام بود.

مرحوم آیت‌الله محفوظی  در خدمت آقای بهجت در دفتر ایشان فعالیت می‌کردند؛ در دفتر آقا سخنرانی می‌کردند و ما غیر از خوبی چیزی از ایشان ندیدیم.

ایشان انسان صالحی بود و نسبت به طلاب با محبت و دلسوز بود. آن مرحوم عضو مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین بودند و تا اندازه‌ای که از دست‌شان می‌آمد به همه خدمت کرد.

 

از همراهی مرحوم آیت‌الله محفوظی با نهضت امام بگویید.

ما هیچ وقت آیت‌الله محفوظی را جدا از انقلاب و نهضت ندیدیم و ایشان همیشه با امام و انقلاب بود.

 

ایشان موقعیت‌های زیادی داشت اما کیسه‌ای برای دنیا ندوخت.

نه، حتی زمانی که از نظر علمی جایگاه بالایی داشت، بسیار معمولی در دفتر آیت‌الله بهجت کار می‌کرد و هیچ وقت درصدد مقامات ظاهری، مرجعیت و رساله نبود.

 

چه بخش از رفتارها و اندیشه‌های ایشان می‌تواند مورد توجه حوزویان باشد؟

آیت‌الله محفوظی به طلاب محبت داشت و طلاب را دوست می‌داشت؛ خود را خدمتگزار طلاب می‌دید و تا اندازه‌ای که در توانش بود برای حوزه کار می‌کرد.

 

چه درس‌های می‌توانیم از ایشان یاد بگیریم و به آن عمل کنیم؟

همان که در دعا آمده است «و علی العلماء بالزهد و النصیحه»؛ خدا از شخص عالم، زهد و خیرخواهی برای مردم را خواسته است. مرحوم آیت‌الله محفوظی، زهد داشت و برای مردم ناصح بود.

 

درباره جایگاه علمی آیت‌الله محفوظی بگویید.

جایگاه علمی ایشان در حوزه بسیار خوب بود و جای بحث نیست. آن مرحوم از قدماء طلاب و فضلای مطرح حوزه علمیه قم بود و با آقای محمدی گیلانی مباحثه می‌کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.