تاسیس شهرک‌های صنعتی مشترک‌ مرزی با کشورهای همسایه یکی از برنامه های دولت است، این مهم باعث رونق اقتصادی و تقویت تولید وتجارت در کشور می‌شود.  

برای ایجاد شهرک مشترک صنعتی در خوزستان با کشور عراق هماهنگی و برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا عدنان غزی دوشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان شوش با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری بنام جهش تولید اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین مطلب توجه به شعار سال است و رهبر انقلاب با در نظر گرفتن مصالح کشور شعار را انتخاب و آنرا نامگذاری کرده اند و همه باید در تحقق آن گام برداریم.

رئیس شورای اشتغال شهرستان یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام را موضوع اشتغال دانست و گفت: با برنامه ریزی و حمایت جدی دستگاههای ذیربط و بانکهای عامل می توان گام های اساسی در راستای تولید و اشتغال در شهرستان شوش برداشت .

وی در ادامه افزود: اگر همه ما به این شعار توجه و سیاست ها و برنامه های خود را متناسب با آن انجام دهیم قطعاً تغییری محسوس در زندگی مردم بوجود خواهد آمد.

غزی اظهار داشت: شورای اشتغال شهرستان شوش در سال گذشته با برنامه ریزی و جلسات متعدد توانست در جهت رونق تولید و اشتغال بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی را جذب و بیش از ۵۴۰ فرصت شغلی مستقیم را در حوزه های صنعتی و کشاورزی ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شوش ابراز امیدواری کرد: در سال جهش تولید بالغ بر ۱۵ طرح اشتغال زا مراحل اجرای عملیات و تجهیز کارگاه را طی کنند تا به بهره برداری و افتتاح برسند.

وی در پایان بر لزوم انتقال مشاغل مزاحم به‌ خارج از شهر شوش تاکید داشت و گفت: در گذشته بسیاری از واحدها خارج از محدوده شهری قرار داشتند، اما در شرایط فعلی و با توسعه شهر و رشد جمعیت این مشاغل در داخل محدوده شهری قرار گرفتند و چالش‌های متعددی را برای مردم ساکن در آن محدوده ایجاد کرده اند لذا باید در خصوص انتقال آنها به خارج از محدوده شهری برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.