غلامرضا پناه روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با شرکای اجتماعی استان خوزستان افزود: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تنها با همکاری سه جانبه جامعه کارفرمایی، کارگری و مسوولان محقق می‌شود.
وی افزود: مسوولان مربوطه باید به کارآفرینان همانند مدیران کل دستگاه ها احترام بگذارند زیرا نقش این قشر از جامعه در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بسیار است.
پناه گفت:روز گذشته در شهرستان های آبادان و اندیمشک چند طرح به بهره برداری رسید که آورده برخی از آنها به صورت کامل از خود کارآفرینان بود و در چند طرح دیگر نیز کارآفرینان حدود ۶۰ درصد سرمایه اولیه آورده اند.

وی با بیان اینکه با طرح های بهرهبرداری شده در این ۲ شهرستان حدود ۷۰۰ نفر مشغول به کار شده اند افزود: امروز برای ایجاد هر شغل در کشور سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز است اما با تقویت کارآفرینان می‌توان به ایجاد اشتغال بیشتر و رونق تولید کمک کرد.

پناه، در بخشی دیگر درخصوص نقش تشکل‌های کارگری بیان کرد: در گذشته کارفرمایان تمایلی به ایجاد تشکل‌های کارگری نداشتندو بین آنها رقابت وجود داشت اما امروز جامعه کارگری پیگیر حل مشکلات کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

وی ادامه داد: شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها، مزیت هایی مانند ایجاد همبستگی را در کشور ایجاد کرده است؛ در طول چهل سال گذشته از سد مشکلات بسیاری عبور کردهایم و به طور قطع با وحدت از پس مشکلات فعلی نیز برخواهیم آمد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:خوزستان یکی از استان های مهم و پیشرو در حوزه کشاورزی، نفت و گاز است و می تواند یک استان الگو و پیشگام در حوزه ایجاد اشتغال باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: حدود چهار هزار و ۸۰۰ تعاونی فعال در خوزستان وجود دارد،و انتظار داریم دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای ارتقا و گسترش این تعاونی‌ها همکاری کنند.
ارسلان غمگین افزود: طرح جامع سامانه روابط کار از طریق وزارتخانه به استان ها ابلاغ شده که مطابق آن کارفرمایان و کارگران بیمه شده باید در این سامانه ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: ثبت نام در این سامانه سبب کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی سریعتر به شکایت کارگری و کارفرما می شود.
در این نشست که حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز حضور داشت، ابلاغ مدیرکلی ارسلان غمگین توسط معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وی اعطا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.