حسن رضا میربلوکی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود کمپرسورهای فاروج و دشت که فشار گاز را بالا می آورد مشکلی برای تامین فشار گازاستان نداریم و مازاد مصرف استان به استان های شمالی کشور می رود.
وی مصرف گازاستان خراسان شمالی را در یک شبانه روز 7میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزد: از این میزان 4میلیون و200هزار مترمکعب توسط مشترکان خانگی استان استفاده می شود .
میربلوکی وی گفت: 42 درصد مشترکان گاز استان را مشترکان شهرستان بجنورد تشکیل می دهند که بر اساس تعداد مشترکان بیشترین مصرف گاز این بخش را در استان دارند و شهرستان های شیروان و اسفراین به ترتیب در رتبه های بعدی مصرف گاز قرار دارند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به فصل سرما و لزوم صرفه جویی مردم در مصرف گاز افزود: مردم با کاهش یک درجه ای دمای منازل خود می توانند 250هزارمتر مکعب گاز یا معادل سوخت کارخانه آلومینای استان در مصرف گاز صرف جویی کنند .
میربلوکی در پاسخ به آسیب پذیر بودن افت فشار گاز در شهرستان اسفراین به دلیل قرارگرفتن در انتهای خط لوله گاز استان در روزهای سرمای شدید گفت: از طریق ایستگاه سنخواست با اسفراین ارتباط داریم و نیمی از گاز مصرفی شهر اسفراین از ایستگاه سنخواست ارسال می شود که مقداری بر فشاز گاز در این شهرستان افزوده شود.
وی افزود: به جز شهراسفراین شهرهای نقاب و جغتای در استان خراسان رضوی که در مجاروت شهرستان اسفراین است نیز از این ایستگاه سنخواست استفاده می کنند و باید به گونه ای کنترل مصرف گاز داشته باشیم که حتی گاز این دو شهر دراستان همجوار که ازایستگاه سنخواست استفاده می کنند نیز در مواقع سرما قطع نشود .
تمامی شهرهای خراسان شمالی دارای گاز طبیعی هستند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان خراسان شمالی 74 درصد است این در حالی است که میانگین کشوری در این شاخص 65 درصد است.
استان 940هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
6042 / 7189خبرنگار بتول صارمی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
.

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.