به گزارش ایرنا، احمد علی موهبتی شنبه در جلسه مجمع خیران اندیشه ساز، افزود: این بدان معنا است که توجه به ظرفیت ها و استعدادهای بومی در این شهرستان که البته بسیار بی نظیر و بی بدیل است، ضروری می باشد.
وی فعالیت خیران شهرستان را که در حوزه های مدرسه سازی، اماکن ورزشی، دانشگاهی و مراکز درمانی بسیار خوب پای کار حاضر شده اند، ستود و گفت: برای کشوری که در شروع انقلاب 60 درصد بودجه اش عمرانی ولی اکنون تنها 13 درصد بودجه اش عمرانی است، حاوی این پیام می باشد دولت که وظیفه اش فراهم آوردن زیرساخت ها است، در وضعیت چندان مطلوبی قرار ندارد و حضور خیران حتی از فعالیت ما دولتی ها نیز بسیار بیشتر است.
موهبتی اظهار کرد: اما با این حال نکته مهم آن است که این طیف خیران اکثر فعالیت هایشان بیشتر در حوزه زیرساخت ها و توجه به فیزیک است و حال آنکه تربت حیدریه با وجود نخبگان و خردورزان زیاد، به وجود خیران حوزه فکری نیز نیاز دارد.
وی گفت: در نشست امروز که در واقع نخستین جلسه بررسی اساسنامه مجمع خیّرین اندیشه ساز این شهرستان است، قصد داریم خشت بنایی را پی ریزی کنیم که نتیجه فعالیتش نه تنها مادی نیست، بلکه حاصل فعالیت این گروه در آینده مشخص می شود.
به گزارش ایرنا، اساسنامه مجمع خیّرین اندیشه ساز شهرستان تربت حیدریه شامل سه فصل کلیات و اهداف، ساختار و بودجه و مواد متفرقه است.
در ماده یکم اساسنامه آمده است: نام سازمان مردم نهاد مورد نظر مجمع خیّرین اندیشه ساز شهرستان تربت حیدریه است که در این اساسنامه به لحاظ رعایت اختصار 'مجمع' نامیده می شود.
در ماده دوم نیز آمده است: کلیه فعالیت های مجمع غیرسیاسی و غیرانتفاعی و غیردولتی بوده و در موضوع با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و این اساسنامه فعالیت خواهد کرد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.