حمید صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد با 153 پی.اس.آی بیش از حد مجاز و در وضعیت هشدار است.
وی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری شاهد ماندگاری آلودگی در هوای این کلانشهر هستیم اظهار کرد: ایستگاه های شهید مفتح با 170، خاقانی با 166، خیام شمالی با 161، شهید آوینی با 157، چمن با 156، شهید کریمی با 154 و سرافرازان با 152 پی.اس.آی آلوده ترین مناطق مشهد برای همه گروههای سنی در صبح امروز است.
وی گفت: مناطق امامیه با 141 و الهیه با 124پی.اس.آی نیز دیگر مناطق آلوده مشهد در صبح امروز هستند.
صالحی بر لزوم استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی تاکید کرد و افزود: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
روزهای دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هفته گذشته نیز کیفیت هوای این شهر در وضعیت هشدار قرار داشت.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.