سیدمحمدرضا مسئله گو، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش از این اثری از وجود و زیست این گونه جانوری در طبیعت این منطقه مشاهده نشده بود اما با ثبت تصاویر این گونه در دوربین های تله ای، زیست این گونه مسجل شد.
وی افزود: از اواخر فروردین امسال با نصب یک دستگاه دوربین تله ای در منطقه شکارممنوع نوبهار و پایش و کنترل آن توسط محیط بانان منطقه، زیست گونه هایی چون گربه وحشی، آهو و بره آهو، روباه معمولی، خرگوش، چکاوک، باقرقره شکم سیاه، تیهو و کبوتر چاهی نیز به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: بعد از ثبت تصاویر گربه وحشی، که برای اولین بار در این منطقه توسط دوربین های تله ای صورت گرفته بود، برداشت تصاویری از روباه شنی، وجود این گونه را نیز در منطقه شکارممنوع نوبهار به ثبت رساند.
مسئله گو اظهار کرد: روباه شنی (Vulpes rueppellii) شبیه روباه معمولی است اما جثه ای کوچک تر و گوش هایی بزرگ تر دارد که پشت آن سیاه نیست و موهای بلندی در بین پنجه های دست و پا دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مه ولات افزود: روباه شنی شبگرد است و از جوندگان کوچک، خزندگان، حشرات و لاشه حیوانات تغذیه می کند.
وی اضافه کرد: منطقه دشتی شکارممنوع نوبهار با بیش از 170 هزار هکتار در جنوب غربی شهر فیض آباد، جنوب کاشمر، جنوب شرقی شهر بردسکن، شمال غربی شهر گناباد و شمال شرقی بجستان قرار دارد.
مسئله گو افزود: این منطقه دارای گونه های جانوری متنوعی شامل آهو، هوبره، انواع پرندگان شکاری، مار جعفری، گرزه مار، مار پلنگی، افعی شاخدار و تیر مار و... و نیز پوشش گیاهی متناسب با مناطق کویری شامل آتری پلکس، تاغ، گز، دانه شور است.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.