علی اصغر مفتوحی، جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع سه هزار واحد صنفی شمارش شده در این شهرستان، 2 هزار و 700 واحد فعالیت مستمر دارند ولی حدود 300 واحد به نوعی غیر فعالند.
وی از مهمترین علل تعطیلی واحدهای صنفی در این شهرستان را تکراری بودن زمینه فعالیت آنها، خشکسالی، رکود بازار و بالا بودن کرایه محل ها عنوان کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 60 درصد واحدهای صنفی بردسکن اجاره نشین هستند که به خاطر بالا بودن کرایه ها، توان پرداخت اجاره را ندارند و از سوی دیگر پایین بودن درآمد، آنها را به تعطیلی کشانده است.
مفتوحی گفت: پارسال بیش از 50 واحد صنفی بردسکن تعطیل شد که نسبت به سال های قبل بیشترین تعطیلی بود و اگر حمایتی از سوی دولت از اصناف صورت نگیرد این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد رونق اقتصاد بازار بردسکن در دست روستاییان است، گفت: خشکسالی و پایین بودن سطح درآمد مردم باعث رکود بازار شده است و اکثر واحدهای صنفی خلوت و هیچ خریداری ندارند.
رئیس اتاق اصناف بردسکن ضمن تقدیر از همکاری ادارات با اتاق اصناف گفت: متاسفانه شهرداری همکاری لازم را با اتاق اصناف ندارد که امید است شورای پنجم و شهردار جدید تعامل و همدلی خود را با اتاق اصناف بیشتر کنند.
مفتوحی اظهار داشت: متاسفانه شهرداری در بحث سد معبر و ماشین های دوره گرد همکاری لازم را با اتاق اصناف ندارد و اخیرا اقدام به صدور پروانه های تجاری در مناطق مسکونی که هیچ گونه امکانات رفاهی برای آنها فراهم نشده است، کرده است.
وی گفت: این حرکت شهرداری، با توجه به پراکندگی واحدهای صنفی در سطح شهر، چهره نامناسبی را به واحدها داده است.
مفتوحی افزود: خوشبختانه بازار بردسکن به لحاظ کیفیت اجناس و قیمت نسبت به شهرستان های همجوار از بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت برخوردار است.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علعی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.