سردار یعقوبعلی نظری روز شنبه در نخستین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: شهدا دارای دو بعد خدایی و مردمی بودند لذا ما و این انقلاب مدیون شهدا هستیم .
وی اضافه کرد: شهدا به دو جهت مظهر قدرت هستند یکی به دلیل اینکه از متن مردم برخاسته اند و دیگری بواسطه هدف و حرکت ایشان که تبعیت از امام امت است.
وی اظهار کرد: شهدای مبارزه با طاغوت و رژیم پهلوی ، شهدای تثبیت و تحکیم انقلاب اسلامی (شهدای ترور) ، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) هر یک نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.
سردار نظری در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر نظام اسلامی نسبت به منافقین رفعت نشان نمی داد آنان اجازه حیات پیدا نمی کردند که زانوی تعظیم در برابر صدام بزنند و عملیاتهایی مثل فروغ جاویدان و چلچراغ را به مردم ایران تحمیل کنند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) از شهدای مدافع حرم به عنوان شهدای امت اسلامی یاد کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی این شهدا را تقدیم می کند تا یک امت سازی بر اساس انقلاب اسلامی شکل بگیرد.
وی رمز پیروزی، استقلال و عزتمندی کشور را شهید وفرهنگ شهادت عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی به هیچ عنوان
در برابر قدرت نظامی و یا سخت استکبار جهانی و ایادی آن تهدید نمی شویم.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: با همه مشکلات در اطرافمان ، ایران به عنوان مهد حرکت اسلامی در یک امنیت بسیار خوب به سر می برد.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان نیز در این کنگره گفت:اگر شهدا را در دل تاریخ دفن کنیم و در زندگی روزانه خود از آنان بهره نگیریم در حقیقت شهدا را پاس نداشته ایم . .
وی افزود: مدیریت و اداره دفاع مقدس چند ویژگی مهم داشت که یکی از این ویژگی ها این بود که هدف فقط انجام تکلیف بود ونگاه به امکانات نبود و بیشترین خلاقیتها با کمترین هزینه ها بیشترین دستاوردها را در آن دوران رقم زد که دشمنان ما هم به آنها معترفند.
او تاکید کرد: مدیری که از هیچ همه نسازد مدیر نیست ، هنر مدیریت یعنی از حداقل امکانات بهترین بهره مندی را داشته باشیم و باید وزارتخانه های از تجریه مدیریت دوران دفاع مقدس استفاده کنند.
این سخنران مذهبی در تشریح برخورد سخت با مدیران متخلف گفت: حضرت علی (ع) پس از برکناری یک مسئول در بازار اهواز دستور شکنجه او را تا سر حد مرگ صادر کردند و حتی حق گرفتن وکیل و یاری رساندن به او را ندادند .
وی ادامه داد : همان طور که خیلی ها می ترسیدند بروند جنگ امروز نیز باید برخی باید بترسند مدیر شوند .
اولین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از بهمن ماه سال گذشته در قالبهای ادبی ، هنری و رسانه ای آغاز شد و در ادامه دانشجویان بیش از 200 اثربه کنگره ارسال کردند که در مراسم امروز از 12 اثر برتر تقدیر شد.
همچنین در طول این مدت برنامه های متنوعی با هدف نزدیک کردن دانشجویان به سبک زندگی شهدا در این دانشگاه برپا شد
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد چهار شهید دفاع مقدس تقدیم آرمانهای انقلاب اسلامی کرده است .
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.