حمیدرضا نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال میزان صرفه جویی در مصرف آرد در استان به میزان 20 درصد محقق شد.
وی گفت: با مدیریت صحیح مصرف آرد و نیز کاهش قاچاق این محصول با توجه به قراردادهایی که برخی مناطق افغانستان با کارخانه های آرد استان بستند، در عمل شاهد این میزان صرفه جویی در استان بودیم.
وی ادامه داد: در این مدت با اقدامات صورت گرفته سرانه مصرف آرد به ازای هر نفر در استان از هشت کیلوگرم به 6.2 کیلوگرم کاهش یافته و تلاش می شود میزان مصرف با رعایت اصول استاندارد و مصرف بهینه واقعی شود.
وی گفت: علاوه بر بحث مقابله با قاچاق از طریق کنترل و نظارت مناسب بر توزیع آرد خام روستایی، بهسازی و نوسازی نانوایی ها و توسعه آموزش های مهارتی و تامین تسهیلات مورد نیاز برای بهسازی و نوسازی نانوایی ها در این حوزه اقدام شد.
وی اظهار کرد: پارسال 24 واحد نانوایی در استان بهسازی شد و 901 نفر از پرسنل آنها آموزش های لازم را دریافت کردند.
وی عنوان کرد : در این میان نسبت به توسعه نانوایی های آزادپز در استان نیز اقدام شد که تا پایان سال 95 حدود 20 درصد کل نانوایی های استان آزادپز شدند.
کل واحدهای نانوایی فعال در استان خراسان رضوی پنج هزار و 284 مورد است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: تا کنون روند رشد واحدهای ازادپز در استان مطلوب و استقبال مردم از این نان ها نیز بسیار خوب بوده است به گونه ای آنها با دریافت هر کیلوگرم آرد با بهای 9 هزار ریال نان را با کیفیت بهتری در اختیار مردم قرار می دهند.
به گفته وی، در عین حال دورریز و ضایعات نان هم در این واحدها به شدت کاهش یافته است که خود کمک مهمی به تولید استان و اقتصاد خانوارها می کند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.