سید خلیل منبتی یکشنبه شب در حاشیه اولین همایش کفشداران ایثارگر که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، به خبرنگار ایرنا افزود: از حدود 40 هزار خادمی که در حرم مطهر خدمت می کنند، دو هزار و 500 نفر کفشدار خادم هستند که در 23 کفشداری در هشت شیفت به خدمت رسانی مشغول هستند.
وی بیان کرد: کفشداری‌ های بارگاه منور رضوی در محل اتصال رواق‌‌ های مبارکه به صحنها قرار دارند و تاکنون خادمان مرد در این کفشداریها مشغول به خدمت بودند.
منبتی خاطر نشان کرد: بر اساس تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ارائه تمامی خدمات در حرم به بانوان زائر توسط خدام بانو، همزمان با ایام صفر سال جاری برای نخستین بار کفشداری ویژه بانوان در حرم مطهر امام رضا (ع) راه اندازی و خدمت رسانی توسط بانوان خادم در این بخش آغاز شد.
وی اظهار کرد: اکنون 100 بانوی خادم کفشدار در سه کفشداری واقع در صحن انقلاب اسلامی به سمت ورودی رواقهای دارالولایه و دارالحکمه مستقر هستند و به بانوان خدمت رسانی می کنند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در حوزه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خود ایثارگران نقش آفرینی کنند در گام نخست در راستای تاکید تولیت آستان قدس رضوی شناسایی ایثارگران در بین خادمان کفشدار انجام شد.
منبتی یادآور شد: 50 درصد از مجموعه خادمان کفشدار از جامعه ایثارگر هستند که با ادامه شناسایی ایثارگران در بین خادمان رسمی و افتخاری دیگر که خدمات متنوعی به زائران در حرم مطهر رضوی ارائه می کنند، می توان به یک ظرفیت قابل توجه در این مکان مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دست یافت.
وی افزود: همایش کفشداران ایثارگر در سالروز وفات بزرگ بانوی اسلام؛ بانو ام البنین و سالروز گرامیداشت مقام والای شهید، به منظور تکریم از ایثارگران برگزار شد تا زمینه ایجاد یک تشکل مردم نهاد به منظور ورود در حوزه های تکریمی و ترویجی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.
به گزارش ایرنا، 40 هزار خادم 23 خدمت را در حرم مطهر رضوی به زائران ارائه می دهند که از این تعداد یکهزار خدمه رسمی و 30 هزار نفر افتخاری هستند.
این خادمان در حوزه های امداد، سرایداری، خدمات، امانات، نگهداری افراد گمشده، ارائه صندلی چرخدار، شفایافتگان، امور روشنایی، کفشداری، مدیریت امور خدمه، فراشی، انواریاران، حفاظ قرآن کریم، دربان، مدیریت انتظامات، انتظامات، اداره آگاهی، مهمانسرای حضرت، اداره فرش و بایگانی خدمات ارائه می دهند.
7489/507
خبرنگار:میترا عبداللهی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.