رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت‌جام گفت: از ابتدای نوروز امسال تاکنون 20 وقف در این شهرستان به ثبت رسید و این اداره توانست رتبه نخست وقف در استان را کسب کند.

احمد محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تربت جام، در تشریح این خبر اظهار کرد: وقف‌های انجام شده شامل هفت وقف منفعتی و 13 مورد انتفاعی به ارزش 16 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده و 30 درصد آنها توسط بانوان این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی اکثر واقفان را کشاورز معرفی کرد و افزود: از موارد ثبت شده 2 وقف در شهر تربت‌جام و 18 مورد دیگر در روستاهای این شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اوقاف تربت‌جام بیان کرد: بیشترین نیات وقف‌های جدید در خصوص احداث مسجد، حسینیه و توسعه مسجد به تعداد 7 مورد شامل 4130 متر مربع زمین به ارزش بیش از چهارمیلیارد ریال ثبت شده است. توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم، خانه عالم، کتابخانه، مراسمات فرهنگی، عزاداری امام حسین(ع)، حرم حضرت ابوالفضل عباس در کربلای معلا و دارالقرآن از دیگر نیات واقفین خیراندیش می‌باشد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در خصوص اینکه محبوبترین کارها در پیشگاه خداوند کاریست که دوام آن بیشتر باشد گفت: فلسفه وجودی وقف تلاش برای رفع نیازهای جامعه و فرصتی برای جاودانگی است و خیرین و نیکوکاران شهرستان تربت‌جام با پیروی از این سنت نبوی و سیره علوی در این کار خیر و صدقه جاری و ماندگار پیشگام هستند.

محمدیان افزود: شهرستان تربت جام بیش از 550 موقوفه دارد که 80 درصد آنها مسجد، حسینیه و خانه عالم است.

وی ادامه داد: وقف برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مراسم برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، رسیدگی به خانواده های بی بضاعت و برطرف کردن برخی از مشکلات حوزه اشتغال جوانان از مهمترین نیازهای این منطقه است.

رئیس اوقاف تربت جام در پایان گفت: پارسال 26 مورد وقف به ارزش بیش از 12میلیارد و 750میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.