علی اصغر پورفتح الله روز شنبه در کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی افزود: امروز باید تشکلهای بخش معدن اعم از سازمان نظام مهندسی معدن، خانه معدن و انجمن مواد معدنی و کانیهای غیرفلزی همگرایی و هم‌افزایی خود را افزایش دهند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل و مشکلات بخش معدن خراسان رضوی کمبود منابع آب است که می توان از محل صرفه‌ جویی در بخش کشاورزی مشکل تامین آب صنایع معدنی منطقه را حل کرد.
وی گفت: از محاسن استفاده و بهره برداری از معادن کوچک و متوسط در این استان محرومیت ‌زدایی و عدم مهاجرت به شهرهای بزرگ است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
پور فتح الله افزود: رقم قابل توجهی از سرمایه‌ گذاری در خراسان رضوی مربوط به صنایع معدنی است و باید اذعان کرد که با وجود انتقاداتی که به عملکرد بخش دولتی در این زمینه وجود دارد دولت همواره در کنار بخش معدن حضور داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: شناسنامه ‌دار کردن معادن، راه اصلی جلوگیری از خام ‌فروشی مواد معدنی است و اگر بتوان برای تمام معادن استان شناسنامه تهیه کرد قدم مثبتی در راستای جلوگیری از خام فروشی انجام شده است.
حبیب الله ترشیزیان افزود: شکل ‌گیری تشکلها در حوزه های تخصصی اجتناب ‌ناپذیر است و نظام مهندسی معدن و بخشی از اتاق بازرگانی در حوزه معادن فعالیت دارند و باید این همگرایی بیش از پیش تقویت شود و در همین راستا برای انسجام تشکلها باید حوزه کار مشترک اولویت ‌بندی شود.
وی ادامه داد: انتظار ما این است که دولت طبق قوانین فضای کسب و کار در تمام تصمیماتی که می‌ خواهد در حوزه معدن و صنایع معدنی اخذ کند با بخش خصوصی هماهنگ باشد.
رئیس انجمن تخصصی معادن و صنایع معدنی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: داشتن نقشه راه توسعه معدن و صنایع معدنی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
حسین حسین ‌زاده افزود: در سال 1396 تفاهمنامه ‌ای در زمینه معدن با کمیسیون صنایع و معادن و شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی منعقد شد که در آن مهم‌ ترین مطالب و مشکلات پیرامون معادن مطرح شد.
وی اظهار داشت: موارد مطرح شده در این تفاهمنامه باید به طور جدی پیگیری شود چون با عمل به بندهای این تفاهمنامه بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.
1922 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.