حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور ترسیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توجه خاصی نسبت به بسترسازی و شناسایی ظرفیتهای منطقه ای برای تشویق سرمایه گذاران در بخشهای اقتصادی و فرهنگی و توانمندسازی مناطق محروم از طریق شکوفایی استعدادهای موجود دارند.
وی ادامه داد: شناسایی ظرفیتهای بکر و کمتر مورد توجه قرار گرفته مناطق گوناگون و جهتدهی سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در آنها ضمن افزایش مراودات اجتماعی، بستر رونق و توسعه اقتصادی را فراهم می کند به عنوان مثال گیاهان دارویی و معادن ظرفیتهای غنی و ضرورت رونق اقتصادی و اشتغال در گناباد و نیازمند توجه بیشتر است.
امام جمعه گناباد گفت: در زمنیه های گردشگری به عنوان یکی دیگر از محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری در تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استعدادهای زیادی در سطح کشوروجود دارد که مهمترین آنها می توان به قنات جهانی قصبه به عنوان نماد سختکوشی پیشینیان در دستیابی به آب و وجود بقعه امامزادگان به عنوان بستر گردشگری مذهبی اشاره کرد.
وی افزود: توجه خاص به این ظرفیتها علاوه بر بسترسازی رونق اقتصادی مبتنی بر ظرفیتهای بومی الگوی خوبی برای سختکوشی و هم زیستی اسلامی و احترام به میهمانان برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود.
حجت الاسلام صادقی نسب ادامه داد: سرمایه های سرگردان بسیاری در سطح کشور وجود دارد که اگر مهار و در مسیر صحیح سرمایه هدایت نشوند به سمت فعالیتهای سوداگری همچون خرید سکه و ارز سوق می یابند. مسئولان ذیربط باید با تبیین تاکیدات رهبر معظم انقلاب در تدوین این سند، رفع موانع سرمایه گذاری و حذف بروکراسی اداری در کاهش این معضل و جهتدهی به سرمایه ها در مسیر صحیح اهتمام ورزند.
وی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر اسلامی بودن پیشرفت به منزله پرهیز از هر نوع نگاه غربی و نامتعارف ضداسلامی در توسعه است. برخی مسائلی که در کشورهای غربی ارزش محسوب می شوند در کشور ما ضدارزش هستند و نباید در فرآیند پیشرفت به عنوان یک نقطه مثبت تلقی شوند.
امام جمعه گناباد افزود: بر این اساس افق پیشرفت اسلامی و ایرانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، تربیت مردمی است که در کنار پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) و دفاع از ارزشهای انقلابی و دینی باید دارای روحیه جهادی، سبک زندگی و خانواده اسلامی و مشارکت پذیر در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشند.
حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 22 مهر امسال در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن اهم مبانی و آرمانهای پیشرفت و اُفق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است دستگاهها، مراکز علمی، نخبگان و صاحبنظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌ شده و ارائه نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
ایشان همچنین مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را موظف کردند با مشورت مراجع مندرج در ابلاغ، نظرات و پیشنهادهای تکمیلی را دقیقا بررسی و بهره‌ برداری کند و نسخه‌ ارتقایافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداکثر ظرف دو سال آینده برای تصویب و ابلاغ ارائه کند بطوری ‌که از ابتدای قرن 15 هجری شمسی اجرای این الگو با سرعت مطلوب آغاز و امور کشور بر مدار آن قرار گیرد.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.