حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: بر اساس احادیث هیچ ثوابی بالاتر از هدایت و راهنمایی انسان ها وجود ندارد زیرا تحقق این فرهنگ در جامعه حلال تمامی مشکل هاست.
وی ادامه داد: از آنجا که پیکره انسان بالفعل نیست، پذیرنده همه خوبی ها و بدی هاست و کسانی که به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر تلاش می کنند باید این مهم را مد نظر قرار دهند.
به گفته وی مردم در جوامع سه نوع هستند؛ عده ای صالح، عده ای فاسد و عده ای هم خام هستند که اکثریت انسان ها در گروه سوم قرار دارند.
وی اضافه کرد: صالحان افرادی خودساخته و سازنده هستند که به کمال رسیده اند اما در کنار آنها مفسدانی قرار دارند که مسخ شده اند و غیر از خود به دنبال تباهی همه ذخایر انسانی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امروزه استکبار جهانی برگرفته از همین گروه مسخ شده و مفسد است گفت: اینها گروهی هستند که همه آلودگی ها، فحشا، منکر، و ظلم و ستم در آنها پیدا می شود و از هیچ دین و عقلی برخوردار نیستند.
وی اظهار کرد: فسادهایی که امروز در گوشه و کنار دنیا دیده می شود یا مستقیم خودشان انجام می دهند یا از طریق حمایت از گماشته هایشان صورت می پذیرد و جنایت هایی که در میانمار دیده می شود مسلما بی تاثیر از سفر کلینتون و اوباما به میانمار و تشویق رهبر آنها نبوده است.
امام جمعه بیرجند قتل عام مردم در کشورهایی همچون سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و ... را از دیگر فساد هایی عنوان کرد که استکبار جهانی در آن نقش مستقیم و غیر مستقیم دارد که به گفته وی این نقش کاملا واضح است.
وی رمز کمال و تکامل را در قدرت اختیار انسان دانست و گفت: انسان برای پویا شدن نیازمند سازندگی است و این سازندگی با اختیار انسان صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: طبق آیه های قرآن همه هستی، زمین و آسمان برای انسان خلق شده اند و شرط اصلی استفاده صحیح از این نعمت ها هوشیاری است که چگونگی استفاده صحیح از این مهم راه رسیدن به رستگاری است.
عبادی نقش نیروهای نظامی و انتظامی را یکی از مهمترین ارکان تحقق امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: امیدوارم که بتوانید در این جبهه فرهنگی با دلسوزی و تفکر گام بردارید.
در این همایش از شماری از آمران به معروف و ناهیان از منکر تجلیل شد.
هر سال هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به منظور یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.