سید ابوالحسن میر جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه های اعزامی متشکل از جهاد کشاورزی، دهیاری و بخشداری در حال تهیه میزان خسارت وارده از آتش سوزی است.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش دریافتی تاکنون 374 اصله نخل، 60 تا100 درصد خسارت دید و در جریان آتش سوزی چند خرمن محصولات کشاورزی دچار حریق شد و در حال حاضر شرایط در منطقه عادی است.
وی به ایمن سازی روستاهای اطراف نخلستان اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از سرایت آتش سوزی اقدام های پیشگیرانه در منطقه انجام شد و نیروی انتظامی برای تامین امنیت نهایت تلاش را انجام داد.
وی یادآور شد: پس از مهار آتش، تجهیزات و امکاناتی که از استان سیستان و بلوچستان برای همکاری و مهار آتش به نهبندان اعزام شده بودند بازگشتند و بخشی از امکانات استان و شهرستان هم اکنون در منطقه مستقر است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفته بود: در بخشی از نخلستان « بندان» از توابع شهرستان نهبندان، ساعت 16 آتش سوزی مختصری رخ داد و با توجه به سرعت وزش باد، حریق گسترش یافت.
وی اضافه کرد: ارتفاع درختان نخل منطقه به 20متر می رسد و به دلیل وزش باد و نیز ارتفاع درختان آتش سوزی به نخل های مجاور سرایت کرد و حریق گسترش یافت.
وی تاکید کرد: تانکرهای آبرسانی اداره های مختلف شهرستان نهبندان بسیج شدند و با توجه به حجم آتش سوزی منطقه از مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان درخواست کمک شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
6054* خبرنگار و انتشار دهنده* مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.