مجید بیکی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده پلیس راه شهرستان نهبندان افزود: برخی محورهای شهرستان از جمله محور بیرجند - نهبندان فاقد علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی لازم است.

وی با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر باند دوم محور شوسف - نهبندان از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی در دست انجام است گفت: محور نهبندان - شهداد نیز هنور بسته است که بازگشایی این محور  برای تردد راحت‌تر رانندگان ضروری است.

جاده نهبندان - شهداد در پی وقوع سیل اوایل امسال در کشور تخریب و بسته شد که به گفته مسئولان راه و شهرسازی بخش تخریب شده در حوزه استحفاظی استان کرمان بوده و قرار است پس از مطالعات لازم به طور اساسی بازسازی و بازگشایی شود.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  فوتی‌های تصادفات رانندگی در نهبندان ۲۵ درصد و تعداد فقره تصادف منجر به فوت ۱۲ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ محمدباقر توفیقی نیا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد فقره تصادفات جرحی در نهبندان ۴۱ درصد افزایش یافته است اضافه کرد: در این مدت همچنین مجروحان تصادفات جرحی این شهرستان ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد تصادفات نهبندان در راه‌های اصلی و ۴۰ درصد در راه‌های فرعی و روستایی رخ داده و بیشترین تصادفات جاده‌ای این شهرستان از نوع واژگونی با ۵۸ درصد بوده که بیشترین تصادف بین ساعت ۱۴ تا  ۲۲ رخ داده‌ است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی توجه نکردن به جلو با ۲۸ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۹ درصد و انحراف به چپ با ۱۵ درصد را از مهمترین عامل تصادفات جاده‌ای ذکر کرد و گفت: رعایت موارد ایمنی از جمله قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای همه ضروری است تا شاهد روند کاهش تصادفات در استان باشیم.

در این آیین حاجی محمد سنجری به عنوان فرمانده جدید پلیس راه نهبندان معرفی و از خدمت جواد شاهزهی تقدیر شد.

نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.