به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی افزود: در اتفاقات و حوادث جاده ای سه عامل انسانی، وسیله نقلیه و راه به عنوان مثلث حمل و نقل تاثیرگذار هستند.
وی علت اکثر تصادفات جاده ای را عامل انسانی دانست و بیان کرد: بدون شک با اجرای صحیح قوانین رانندگی و فرهنگ درست مردم در این زمینه شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خواهیم بود.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله کنترل سرعت عبور و مرور در جاده ها، ورود از راه روستایی به جاده اصلی، رعایت حق تقدم و سایر قوانین در کنار کار فرهنگی نیاز به آموزش دارد.
وی افزود: با تمام محدودیت هایی که در راه و شهرسازی، شهرداری و راهداری وجود دارد اما بخش زیادی از اتفاقات با همکاری پلیس رفع می شود.
علوی مقدم اظهار داشت: دستگاه های مسئول با رفع نقاط پرحادثه و راهبری و هدایت رانندگان به وسیله تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در کاهش حوادث دارند اما بایستی روی آموزش مردم هم اقدامات بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی باید به کمک پلیس بیایند یادآور شد: دستگاه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش را باید برای ارایه آموزش های موردنیاز در حوزه راهنمایی، رانندگی و ایمنی راه ها مجاب کرد تا با جدیت بیشتری فعالیت داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: از طرفی محدودیت های مالی و از طرفی افزایش قیمت ها عرصه را بر مسئولان اجرایی تنگ کرده اما همچنان تلاش و جدیت دارد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید رسالت خود را در این زمینه انجام دهند گفت: هر چقدر فرهنگ درست رانندگی کردن و حوزه حمل و نقل را تقویت کنیم بدون شک بهره بیشتری از آن خواهیم گرفت.
علوی مقدم افزود: اگر رسانه ها در کنار سایر دستگاه ها دست در دست هم ندهند هرقدر در این زمینه تلاش کنیم موثر نخواهد بود.
وی در ارتباط با ایمن سازی ورودی قاین و احداث پل زیرگذر شاهیک اظهار داشت: این طرح باید به صورت میدانی بررسی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نیازهای مردم در اجرای طرح ها برای ما مهم بوده و باید در طرح لحاظ شود تا طرح قابل برنامه ریزی و اجرا شود.
وی درباره ورودی آرین شهر و عبور جاده بیرجند - قاین از این مسیر گفت: وضعیت این محدوده در شان و منزلت استان نیست و باید در یک ماه آینده تعیین تکلیف و ساماندهی شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.