به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی روز پنجشنبه در آیین تکریم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و معارفه سرپرست این دانشگاه که با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار شد گفت: امید می رود با استفاده از تیم پا به کار و روحیه تعاون برنامه ها و اقدامات ادامه یابد.
وی ضمن ابلاغ پیام استاندار برای تکریم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و تبریک به سرپرست این دانشگاه افزود: قطعا اگر همراهی وزارت بهداشت نبود اقدامات شایسته نیز در استان انجام نمی شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نیز در این آیین گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی صنعت قوی ندارد این دانشگاه می تواند با ایجاد صنعت آموزش به دنبال اقتصاد و تولید ثروت باشد.
محمد دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازهای ضروری توسعه استان باید مد نظر قرار گیرد و مرز مشترک با افغانستان در خراسان جنوبی یک فرصت است که می توان با جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی به اقتصاد استان کمک کرد.
وی با تاکید بر اینکه ارزیابی و نظارت درونی تضمین کننده سلامت حرکت دستگاه های اجرایی است گفت: تلاش می شود با استفاده از توان بازوهای نظارتی دانشگاه، آرامش روانی به پیکره آن برگردد.
وی تلاش برای به روز رسانی و پرداخت مطالبات هیات علمی و پرسنل را از اولویت برنامه های خود عنوان کرد و افزود: روند پیشرفت توسعه دانشگاه نیز مهم است و نباید دچار خدشه شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین مد نظر قرار می گیرد تصریح کرد: بسته های تحول و نوآوری علوم پزشکی به عنوان یک راهبرد سرلوحه کار خواهد بود.
وی ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی، جذب هدفمند اعضای هیات علمی، اعتباربخشی، بین المللی شدن دانشگاه با جذب دانشجوی خارجی و تغییر روند ارزشیابی دانشجویان را از دیگر برنامه های مهم پیش روی دانشگاه برشمرد.
وی گفت: راه اندازی دانشکده های جدید، توسعه تحقیقات کاربردی، افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان، ارتباط گروه های بالینی با علوم پایه و استقرار پایگاه تحقیقات بالینی نیز مدنظر خواهد بود.
دهقانی با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت با قوت بیشتر در استان ادامه خواهد داشت افزود: استقرار نظام ارجاع شهری، توزیع عادلانه نیروی متخصص و نظارت بر تعرفه ها در نظام سلامت بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: ضمن جلب مشارکت بخش خصوصی و خیریه تلاش می شود پایگاه های پیش بیمارستانی افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری سلامت برنامه آینده دانشگاه خواهد بود افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه اورژانس های بیمارستانی تبدیل به برند شده، توسعه برخی بخش ها در دستور کار است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به عدم تخصیص42میلیارد تومان از اعتبارات دانشگاه در سال 96 گفت: این عدم تخصیص ضربه جدی به پیکره دانشگاه وارد کرده است که امید می رود با تدبیر وزارتخانه اعتبارات تخصیص یابد.
وی تاکید کرد: برای ایجاد ردیف مستقل بودجه بیمارستان ها و دانشکده های استان نیز تلاش می شود.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با اشاره به کارنامه چهار ساله خود گفت: چهار سال گذشته تعداد بیمارستان های استان از هفت به 14 بیمارستان رسیده است.
کاظم قائمی اظهار داشت: راه اندازی بیمارستان های فوق تخصصی رازی و ایران مهر نیز در مرکز استان موجب افزایش زیرساخت های درمانی و بهداشتی شد.
وی با اشاره به پذیرش سه دستیار جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در مقطع دستیاری و کارشناسی ارشد نیز جزو اقدامات انجام گرفته است.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: چهار سال گذشته هزار و 836 نفر در دانشگاه جذب و استخدام شدند و 24 هزار متر مربع فضای جدید بهداشتی انعقاد تفاهم نامه سه جانبه شد.
وی بیان کرد: کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار نیز حاصل اقداماتی بود که در بخش بهداشت و درمان استان انجام شده است.
قائمی با اشاره به رشد 61 درصدی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در چهار سال گذشته گفت: افزایش تخت های ویژه، خرید تجهیزات کامل بخش ناباروری استان و راه اندازی بخش فوق تخصصی گوارش از دیگر اقدامات بوده است.
وی اظهار داشت: استقرار 2 اورژانس هوایی، بهسازی و توسعه فیزیکی بخش های اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند، شهدای قائن و شهید چمران فردوس، راه اندازی اتاق های LDR با مجموع 20 تخت نیز جزو اقدامات انجام گرفته است.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: یکی از اتفاقات به یادماندنی در حوزه درمان حضور خیرخواهانه گروه جراحی فوق تخصصی ترمیمی و پلاستیک در تیرماه 97 بود که در این سفر 136 مورد عمل جراحی انجام شد.
وی با اشاره به قول مساعد وزیر بهداشت برای تامین بخشی از نیازهای درمانی استان و صدور چندین مجوز جدید اظهار امیدواری کرد: با ادامه پیگیری ها این نیازها نیز رفع شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.