گزارش جی پلاس؛

کی روش و تاج برای بعد از جام جهانی برنامه ریزی کردند/ سرمربی تمدید کرد؟

در حالی که حدود دو ماه تا شروع جام جهانی باقی مانده، فدراسیون فوتبال خواهان ادامه همکاری با کی روش تا جام ملت های آسیا شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ همزمان با آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه، اخبار متعددی درباره علاقه مندی برخی از تیم های ملی به کارلوس کی روش منتشر شده و برخی از تیم های ملی به دنبال سرمربی موفق و پرتغالی ایران هستند.

این در حالی است که عده ای از هواداران تیم ملی و علاقه مندان به کی روش هم خواهان ادامه همکاری با این سرمربی هستند تا کی روش کار نیمه تمام خود در تیم ملی ایران را تکمیل کند و قهرمانی آسیا در دی ماه 1397 را به ارمغان بیاورد.

بعد از جدیت ازبک ها به عقد قرارداد با کی روش، فدراسیون فوتبال هم پیشنهاد ادامه همکاری را به کی روش داده اما هنوز مشخص نیست همکاری دو طرف بعد از جام جهانی هم ادامه داشته باشد. هر چند کی روش در واکنش به درخواست فدراسیون فوتبال برای تمدید قراردادش از پاسخ دادن طفره رفته و تاکید کرده که فعلا مهمترین موضوع آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی است.

با این وجود او و تاج نخستین گام ها برای ادامه همکاری را برداشتند و از کی روش برای اداره تیم های ملی پایه هم نظرخواهی شده و او مشخصا درباره سرمربی تیم ملی امید تصمیم می گیرد. حتی چندی پیش گفته شد که او مخالف سرمربیگری امید نمازی در تیم ملی امید ایران بوده است. 

کی روش و تاج جلسه ای را جمعه، درباره آماده سازی تیم ملی و وضعیت تیم ملی المپیک برگزار کردند که نشان از نظارت کی روش بر آینده تیم های ملی پایه دارد. نظارت او بر انتخاب سرمربی تیم ملی امید در حالی است که برنامه های تیم ملی امید بعد از جام جهانی روسیه است و اگر بنا بر تمدید قرارداد کی روش نباشد، لزومی ندارد که او در دوران آماده سازی تیم ملی بزرگسالان، بخشی از زمان خود را بر وضعیت تیم ملی امید معطوف کند.

نکته جالب درباره همکاری ایران و کی روش در طول هفت سال گذشته، تداوم این همکاری است به طوری که کی روش هیچ گاه بیشتر از دو سال با تیمی همکاری نکرده و همیشه از سمت خود اخراج شده اما در ایران از مدیر فدراسیون تا هواداران او را دوست دارند و به توانایی هایش ایمان دارند.

از طرفی او در حال حاضر ششمین سرمربی گران قیمت جام جهانی محسوب می شود و از برخی مربیان مطرح تیم های بزرگ دنیا هم بیشتر دریافت می کند؛ از طرفی مهمترین موضوع برای کی روش هم تیمی است که در طول هفت سال گذشته ساخته است. او قبلا تاکید کرده که این تیم را ساخته خودش می داند و دوست دارد با آن به موفقیت برسد که یکی از مهمترین برنامه هایش کسب عنوان نخست جام ملت های آسیا است.

دیدگاه تان را بنویسید