به گزارش ایرنا، در شمال شهر ورامین، جاده ای 5 کیلومتری واقع شده که شهرستان را به پیشوا متصل می کند و با آن که سال ها از اجرای طرح تعریض آن می گذرد ولی در شب ها در تاریکی مطلق واقع شده و این امر باعث بروز تصادفات متعددی در آن می شود.
در حاشیه این مسیر که شمال آن در حوزه شهرستان پیشوا و جنوب آن در حوزه ورامین واقع شده روستاهای جعفرآباد اخوان، جاده کانال موسوم به تیغاب، سرگل، گلعباس، کهریزک، کلاته، یوسف رضا، جمال آباد و عسگرآباد واقع شده و روستائیان و کسانی که قصد عزیمت به پیشوا، پاکدشت و استان سمنان دارند مجبورند که از عبور کنند.
تاریکی مطلق جاده در طول شب، نداشتن دوربرگردان استاندارد، نیمه کاره رها شدن تقاطع غیر هم سطح، عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن خط کشی این جاده را به یکی از خطرناک ترین مسیرهای شهرستان ورامین تبدیل کرده و رفع مشکل خاموشی می تواند بسیاری از این کمبودها را جبران کند.
رئیس اداره برق شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح روشنایی کمربندی شمالی شهرستان ورامین سال ها به دلیل برخی از مشکلات و کمبود منابع اعتباری مسکوت مانده بود.
مسلم حاجی مزدرانی افزود: طی ماه های گذشته جلسات متعددی با مسئولان ورامین و قرچک برای رفع مشکلات مربوط به روشنایی این مسیر برگزار شد و مقدمات اجرای این طرح فراهم شده است.
وی اظهار کرد: با تأمین اعتبار مورد نیاز و مشارکت شهرداری ورامین، به زودی عملیات روشنایی این محور با نصب 175 تیر برق اجرا می شود و تا پایان سال این کار به اتمام می رسد.
وی میزان اعتبار اجرای این طرح بیش از 10 میلیارد ریال اعلام کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های ورامین و قرچک نیز در این رابطه با خبرنگار ایرنا گفت: علائم راهنمایی و رانندگی جاده ای با نظر پلیس راهور انجام می شود و در صورت نیاز، این علائم به روز رسانی می شود.
یاسر بوداغی افزود: خط کشی معابر و جاده ها بر اساس دستورالعمل به صورت دوره ای انجام می شود، عمر خط کشی سرد 9 ماه و خط کشی گرم 18 ماه در نظر گرفته شده که پس از اتمام این زمان، پیمانکار نسبت به اجرای خط کشی اقدام می کند.
وی تصریح کرد: با توجه به این که عملیات روشنایی کمربندی شمالی به زودی آغاز می شود و احتمال دارد که بخشی از جاده در این عملیات نیاز به کنده کاری داشته باشد، اجرای خط کشی به پایان اجرای این طرح موکول شده است.
بوداغی گفت: به منظور اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح کمربندی شمالی فرمانداری شهرستان ورامین اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال در نظر گرفته که در صورت تخصیص این اعتبار از سوی استانداری، پیمانکار براساس روال قانونی و اجرای مناقصه تعیین می شود.
وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار و انتخاب پیمانکار توانمند، پروژه تقاطع غیر هم سطح کمربندی شمالی ورامین ظرف 9 تا 12 ماه اجرا شده و به بهره برداری می رسد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.